kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۲۶۸
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
با صدور بیانیه‌ای

نشست فوق‌العاده سران سازمان همکاری‌های اسلامی درباره فلسطین در جاکارتا به کار خود پایان داد

سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در این اجلاس بر ضرورت اتحاد جهان اسلام در قبال مسئله فلسطین تأکید کردند.


پنجمین نشست فوق‌العاده سران سازمان همکاری‌های اسلامی درباره فلسطین و قدس شریف با عنوان «اتحاد برای دستیابی به راه‌حل عادلانه و دائمی» «دیروز» با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.
به گزارش خبرگزاری‌ها به نقل از آسوشیتد پرس، «جوکو ویدودو» رئیس‌جمهور اندونزی در این کنفرانس گفت: «همه جهان نسبت به وضعیت آزاردهنده در فلسطین به دلیل اعمال سیاست‌های یک جانبه و غیرقانونی اسرائیل نگران هستند.»
وی افزود: «سازمان همکاری‌های اسلامی باید بخشی از روند حل مسئله فلسطین باشد نه بخشی از این مشکل.»
اظهارات ظریف
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این نشست طی سخنانی با تاکید بر ادامه حمایت ایران از فلسطین، گفت: بسیاری از بازیگران دولتی و غیردولتی درحال فاصله گرفتن از حمایت قاطع از اسرائیل و سیاست‌های وحشیانه آن هستند و این مسئولیت جدیدی برای ما ایجاد می‌کند.
وزیر خارجه افزود: وضعیت فلسطین بیش از پیش قربانی استفاده از زور توسط صهیونیست‌ها شده و ادامه اشغال وحشیانه اسرائیل، مهم‌ترین اصول حقوق بین‌الملل در خصوص حمایت از حقوق بشردوستانه را نقض کرده است.
وی ادامه داد: رژیم اسرائیل برای سرپوش گذاشتن بر برنامه توسعه‌طلبانه خود در راستای تغییر وضعیت مسجدالاقصی و اطراف آن، در پوشش اقدامات افراط‌گرایان صهیونیست، در حال اعمال سیاست خود در زمینه تغییر ترکیب جغرافیایی و  یهودی‌سازی مسجدالاقصی و قدس است.