kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۲۶۷
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲

آغاز رزمایش مشترک سئول و واشنگتن در میان تهدیدات اتمی پیونگ یانگ

رزمایش مشترک واشنگتن-سئول با هدف «تمرین برای نابودی تجهیزات هسته‌ای کره شمالی» در حالی آغاز شد که پیونگ یانگ آمریکا و کره جنوبی را به «حمله هسته‌ای پیشگیرانه» تهدید کرد.


آمریکا و کره جنوبی رزمایش مشترکی را روز دوشنبه (دیروز) آغاز کردند که این رزمایش شامل «تمرین برای حملات هوایی دقیق علیه تجهیزات اصلی هسته‌ای کره شمالی» نیز  می‌شود.
این رزمایش‌ اما با پاسخ «شدید» کره شمالی مواجه شد و مقامات کره شمالی در واکنش به  این رزمایش تهدید کردند که آمریکا و کره جنوبی باید منتظر حمله پیش دستانه هسته‌ای پیونگ‌یانگ باشند.
«کیم یونگ اون» نیز هفته قبل گفته بود «شرایط کره شمالی آنقدر ناامن و خطرناک شده است که باید گزینه حمله پیشگیرانه را آماده داشته باشد. ... دشمنان کره شمالی به‌طور خاص آمریکا، تهدیدی علیه بقای کره شمالی هستند و در زمانی که آمریکا درباره جنگ و تخریب در دیگر کشورها حرف می‌زند تنها راهی که ما می‌توانیم از تمامیت ارضی خود دفاع کنیم، تقویت قابلیت هسته‌ای ما است.»
این رزمایش همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها در شبه جزیره کره و در پاسخ به آزمایش هسته‌ای و شلیک موشک ماهواره‌بر توسط کره شمالی، برگزار شده است. حدود 17 هزار نیروی نظامی آمریکایی در کنار 300 هزار نیروی نظامی کره‌ای در رزمایش «عزم کلیدی» شرکت خواهند داشت. این رزمایش شامل 11 روز آموزش شبیه‌سازی کامپیوتری و 8 هفته تمرینات زمینی، هوایی، دریایی و رزمایش عملیات‌ ویژه است.