kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۲۶۶
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶

گاردین: اردوغان شخصیتی انتقام‌جو دارد

روزنامه گاردین با اشاره به اقدام ترکیه در حمله به رسانه‌های این کشور، اردوغان را مستبد خواند و گفت وی شخصیتی انتقام‌جوست و میل به جنگ دارد.


 روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی تحت عنوان «اردوغان و برخورد استبدادی او با رسانه‌ها»، به بررسی اوضاع ترکیه در سایه حکومت‌ «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور پرداخت.
به گزارش تسنیم، در این مقاله آمده: «ترکیه زیر سلطه مردی با خلق و خوی بد به‌سر می‌برد». اردوغان با هر چالش یا انتقادی با میل به جنگ برخورد می‌کند اما امروز بیشتر از هر زمانی تمایل به انتقام‌جویی دارد.»
روزنامه گاردین در ادامه گزارش خود، «آخرین قربانی خشم اردوغان را روزنامه زمان عنوان کرد و نوشت: «دولت با حکم قضایی به آن دست‌اندازی کرد.
 برخورد با روزنامه زمان تنها نمونه از بدرفتاری با رسانه‌ها در ترکیه نیست زیرا روزنامه‌نگاران بدون استثنا تحت ارعاب و تهدید به اقدامات قانونی علیه آنها یا بازداشت قرار دارند.»
به‌ نوشته این روزنامه انگلیسی، رسانه‌های دیداری و نوشتاری در ترکیه زیر «فشار زیاد» دولت هستند و دولت آنها را مجبور می‌کند که هر روزنامه‌نگار منتقدِ دولت را اخراج کنند.
در بخش دیگری از گزارش گاردین می‌خوانیم: «تنها تصمیمی که اردوغان آن را محترم می‌شمارد یا آماده پایبندی به آن است، همان تصمیم خودش می‌باشد.»
 مقام‌های ترکیه روز جمعه در ادامه سرکوب حامیان «فتح‌الله گولن» دشمن بانفوذ «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، روزنامه زمان بزرگترین روزنامه اپوزیسیون این کشور را توقیف کردند.
پلیس با شلیک گاز اشک‌آور و استفاده از ماشین‌های آب‌پاش هزاران نفر از کسانی را که در حمایت آزادی بیان، در اطراف ساختمان این روزنامه تجمع کرده بودند، متفرق کرد.
 این مسئله کار را به جایی رساند که مقامات اروپایی ترکیه را تهدید به نپذیرفتن در اتحادیه اروپا کردند.