kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۱۶۴
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱

سیدحسن نصرالله: اگر مقاومت نبود امروز لبنان به دست اسرائيل اداره می‌شد

دبیرکل حزب‌الله لبنان که برای شرکت‌کنندگان در مراسم بزرگداشت یک شهید مقاومت، به صورت ویدئو کنفرانس سخن می‌گفت، تصریح کرد که اگر مقاومت نبود، لبنان به دست اسرائیل اداره می‌شد.


به گزارش خبرگزاری فارس، «سیدحسن نصرالله» خطاب به شرکت‌کنندگان در مراسم شهید «علی احمد فیاض» معروف به «حاج علا» در شهرک «انصار» جنوب لبنان گفت: این مقاومت بود که لبنان را از دست اسرائيل نجات داد. نصرالله تاکید کرد که اگر مقاومت نبود، لبنان به دست اسرائيل اداره می‌شد.
دبیر کل حزب‌الله لبنان اظهار داشت، مقاومت لبنان برای آزادسازی سرزمین‌های اشغالی از لوث صهیونیست‌ها، تا ابد در انتظار اتحادیه عرب، حمایت کشورهای عربی، اجماع عربی، مشارکت ارتش‌های عربی و سلاح عربی باقی نماند. سیدحسن نصرالله گفت: تنها کشورهایی که به مقاومت کمک کردند، جمهوری اسلامی ایران و سوریه بودند.
نصرالله در ارتباط با شهید حاج علا نیز گفت که وی از نسلی است که جنوب لبنان را آزاد کرده است. دبیرکل حزب‌الله افزود: زندگی جهادی و دوران مبارزات علی فیاض در جنوب لبنان، بوسنی، عراق و سوریه تا لحظه شهادت سپری شده است.
دبیرکل حزب الله تاکید کرد : امروز عربستان از لبنان خشمگین است... من خشم عربستان را درک می‌کنم زیرا هر کسی که شکست می‌خورد، عصبی می‌شود . آنها می‌خواهند ناتو و آمریکا را به این درگیری (سوریه ) بکشانند اما نمی‌دانند که ایالات متحده همه جهان را در سناریوی خود در نظر می‌گیرد.
این سخنرانی در شرایطی انجام می‌شود که عربستان سعودی به همراه کشورهای همسوی عربی، حملات سیاسی، امنیتی و رسانه‌ای شدیدی علیه حزب‌الله و کل کشور لبنان آغاز کرده و شورای همکاری خلیج فارس به رهبری عربستان، حزب‌الله لبنان را یک گروه تروریستی خوانده است.