kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
واشنگتن پست گزارش داد

تبعات فاجعه‌بار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برای آمریکا

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نسبت به «پیامدهای وخیم امنیتی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برای آمریکا» هشدار داده است.


در حالی که پیش از این  کارشناسان نسبت به تبعات فاجعه بار خروج انگلیس بر وضعیت اتحادیه اروپا هشدار می‌دادند، واشنگتن پست در گزارشی به تبعات فاجعه‌بار خروج انگلیس از اتحادیه بر موقعیت آمریکا پرداخته است.
به نوشته این روزنامه آمریکایی «تصمیم انگلیس برای خارج شدن از اتحادیه 28 عضوی، می‌تواند تبعات فاجعه باری برای نظام پس از جنگ سرد به رهبری آمریکا درپی داشته باشد که اصولا براساس اروپای متحد، اعمال تحریم‌های اقتصادی،جمع‌آوری اطلاعات در مورد تهدیدات فراملی و اعمال فشار دیپلماتیک برای مهار کردن دشمنان کار می‌کند.»
 این گزارش می‌افزاید: «خروج انگلیس از این اتحادیه حتی می‌تواند نفوذ آمریکا و حتی خود انگلیس را کاهش دهد. خروج انگلیس برای این اتحادیه به معنی از دست دادن یک وزنه دیپلماتیک و آغاز مهاجرت اروپایی‌ها به خارج از این قاره و در نتیجه قدرت گرفتن نیروهای ضداروپایی در آن خواهد بود. برای انگلیس نیز، این خروج به معنی جدا شدن از مهم‌ترین ابزار نفوذ سیاست خارجی‌اش خواهد بود.این موضوع برای آمریکا نیز به معنی حذف ناگهانی متحدان قوی‌اش در آتلانتیک خواهد بود. بدون تردید اتحادیه اروپای ضعیف شریک خوبی برای آمریکا نخواهد بود.»