kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۹۶۵
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵

جمهوریخواهان برای سرنگونی ترامپ دست به کار شدند

هم‌حزبی‌های دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه و پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با مشاهده جنجال‌آفرینی‌های وی دست به کار شده‌اند تا هر طوری شده برای نجات حزب هم که شده وی را از صحنه حذف کنند.


حزب جمهوریخواه آمریکا برای تعیین نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکنون در 15 ایالت از 50 ایالت این کشور «انتخابات درون حزبی» برگزار کرده و دونالد ترامپ با فاصله بسیار، از دیگر نامزدهای همین حزب پیشی گرفته است.  این مسئله جمهوریخواهان آمریکا را با یک مشکل بزرگ مواجه کرده آنها از یک سو باید با هیلاری کلینتون دموکرات رقابت کنند و از سوی دیگر نیز فکری به حال ترامپ نامزد پیشتاز حزب بکنند که روزبه‌روز در حال قدرت گرفتن است. در مناظره پنج‌شنبه‌شب گذشته نیز مناظره درون حزبی  چهار کاندیدای جمهوریخواه به محفلی برای حملات لفظی شدید به ترامپ تبدیل شد.
«تد کروز» سناتور ایالت تگزاس گفت که ترامپ بخشی از سیستم فاسد واشنگتن است که در سال 2008 برای رقابت‌های انتخاباتی هزینه خانم کلینتون را پرداخت کرد.
 به گزارش فارس سناتور «مارکو روبیو» از ایالت فلوریدا نیز گفت که ترامپ سعی دارد همان حقه‌ای را که در دانشگاه بر سر دانشجویان اجرا کرده، برای همه مردم آمریکا اجرا کند و آنها را فریب دهد.
«میت رامنی» فرماندار سابق ماساچوست نیز طی سخنانی در دانشگاه «اوتا» درباره «دونالد ترامپ» گفت که او یک شخصیت متظاهر و شیاد است و خلق و خوی مناسب و قدرت قضاوت صحیح برای ریاست جمهوری آمریکا را ندارد. همچنین همزمان،  بیش از 70 نفر از افراد کهنه‌کار در زمینه سیاست خارجی در حزب جمهوری‌خواه با امضای نامه‌ای مخالفت خود را با دیدگاه‌های ترامپ درباره مسائل مختلف اعلام کردند. موضع‌گیری‌های خلاف عرف و عقل ترامپ باعث افزایش مخالفان وی در حزب جمهوری‌خواه شده است. همین مخالفت‌ها اما باعث شد «ترامپ»، روز پنجشنبه اعلام کند احتمال دارد به عنوان نامزد مستقل در این انتخابات شرکت کند. ترامپ دلیل این تصمیم را آنچه به گفته وی «برخوردهای غیرمنصفانه» بدنه تصمیم‌گیر حزب جمهوری‌خواه خوانده، اعلام کرده است.  رسانه‌های آمریکایی نیز طی روزهای گذشته اعلام کرده بودند، اعضای برجسته حزب جمهوری‌خواه به دنبال یافتن راهی برای حذف ترامپ هستند چرا که وی را برای حزب «خطرناک» می‌دانند.