kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۸۵۰
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت:

پوتین درحال تقویت جایگاه کشورش است اوباما درحال رقاصی است

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی نوشت اوباما مشغول رقص و پایکوبی در کاخ سفید است در حالی که پوتین در حال رایزنی با سران منطقه برای افزایش جایگاه منطقه‌ای کشور خود است.


یک زن 106 ساله آمریکایی هفته گذشته با رفتن به کاخ سفید و ملاقات با باراک اوباما و همسرش، به آرزوی دیرینه خود رسید و از سر شادی با اوباما و همسرش در کاخ سفید رقصید. این مسئله سوژه روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» شده و با اشاره به این خبر و مقایسه آن با رایزنی‌های پوتین در مسائل منطقه‌ای اوباما را به بی‌خیالی متهم کرده است
روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در گزارش خود نوشت: در حالیکه «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته مشغول رقصیدن با خانمی 106 ساله در کاخ سفید بود، «ولادیمیر پوتین» همتای روس وی تماس‌ها و مذاکرات تلفنی با بسیاری از رهبران و سران خاورمیانه انجام داد؛ مذاکراتی که بیش از پیش موجب تقویت جایگاه و اقتدار وی به عنوان عاملی کلیدی در منطقه خواهد شد.
رئیس‌جمهور روسیه چهارشنبه هفته گذشته طی تماس تلفنی با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه، «سلمان بن عبدالعزیز آل‌سعود» پادشاه عربستان و «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران، با آنها درباره طرح آشتی در سوریه گفت‌وگو کرد.ولادیمیر پوتین در اجرای آتش‌بسی که از روز شنبه در سوریه برقرار شده نیز نقشی کلیدی داشته است.
گفتنی است پیوستن روسیه به مقاومت منطقه وحشت رژیم صهیونیستی و آل‌سعود را به دنبال داشته است.