kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۸۴۸
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳

سیدحسن نصرالله: امروز مردم یمن از مردم فلسطین مظلوم‌ترند

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت، ملت یمن ملت مظلومی است که مظلومیت آن از ملت فلسطین هم بیشتر است و امروزه هیچ ملتی مانند ملت یمن مظلوم نیست.


سیدحسن نصرالله سه‌شنبه شب در سخنرانی خود با اشاره به جنایت‌های سعودی علیه ملت‌های مسلمان در منطقه گفت: عربستان روزانه در یمن مرتکب کشتار می‌شود و دنیا ساکت است و ما نمی‌توانیم در برابر این جنایت‌ها سکوت کنیم. وی تاکید کرد، هیچ مظلومیتی در روی کره زمین به اندازه مظلومیت مردم یمن نیست که در نتیجه حمله عربستان سعودی به وجود آمده است. هنگامی که جهان عرب در برابر حمله عربستان به یمن سکوت می‌کند به معنی این است که به عربستان برای حمله به یک کشور دیگر مشروعیت داده است.
دبیر کل حزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه «عربستان قصد ایجاد فتنه در لبنان را دارد» گفت: طرح عربستان در منطقه فتنه‌انگیزی است و این طرح اسرائيل نیز هست.
وی با اشاره به توقف کمک مالی عربستان به ارتش لبنان نیز اظهار داشت، «براساس کدام معیار عربستان حق دارد با ملت لبنان این‌گونه برخورد کند؟ عربستانی که این‌گونه با یمن، سوریه، عراق و بحرین برخورد کرده است با لبنان هم همین برخورد را می‌کند. اگر عربستان با حزب‌الله مشکلی دارد پس باید به تنهایی با حزب‌الله مقابله کند و دیگران گناهی ندارند. هر آنچه دارید می‌توانید در مورد حزب‌الله انجام دهید ولی این مسئله ربطی به کشور و مردم لبنان ندارد.»
سیدحسن نصرالله درباره فشار برخی گروه‌های سیاسی به حزب‌الله نیز گفت:‌ «از دولت یا برخی گروه‌های سیاسی می‌خواهند به حزب‌الله فشار بیاورند تا از مواضع خود در برابر عربستان عقب‌نشینی کند در حالی که جنگ عربستان علیه ما جنگ جدیدی نیست و این تعبیر یکی از امیران سعودی است که حزب‌الله باید از بین برود.» دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین تاکید کرد که حزب‌الله توانایی، شایستگی و آمادگی مقابله و مقاومت به تنهایی را دارد و از هیچ یک از هم‌پیمانان خود نمی‌خواهیم که خود را در تنگنا قرار دهند. تمامی اقداماتی که در کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس علیه لبنان و لبنانی‌ها انجام می‌شود تنها حزب‌الله را هدف قرار داده است. ما مسئولیت را می‌پذیریم و بر مواضع خود پایدار هستیم.
دبیرکل حزب‌الله با اشاره به برخی از سخنان در کشورهای عربی حوزه خلیج ‌فارس درباره عرب بودن و نسبت عربیت که لبنان را خارج از این دایره اعلام کرده بودند گفت: چگونه برخی از افراد در مورد نسبت عربیت حرف می‌زنند در حالی که اصل عرب بودن را فراموش کرده‌اند. سیدحسن نصرالله با اشاره به اینکه شایعات زیادی علیه وی و حزب‌الله در افکار عمومی از سوی برخی جریان‌ها در حال مطرح شدن است ابراز داشت که مرحله جدیدی از جنگ روانی عربستانی‌ها آغاز شده است. اما کار این رسانه‌ها نشان‌دهنده ضعف آنها است. ما از مردم می‌خواهیم هنگامی که برنامه‌ای علیه من یا حزب‌الله ساخته می‌شود به خیابان‌ها نیایند و عکس‌العملی نشان ندهند که در راستای منافع دشمن باشد.
دبیرکل حزب‌الله گفت، ما قوی هستیم، نسبت به پنج سال گذشته در شرایط بهتری قرار داریم، تحت فشار نیستیم و در عین حال بر امنیت و ثبات لبنان تاکید داریم.
سیدحسن نصرالله درباره گفت‌وگوهای دوجانبه با جریان المستقبل به ریاست سعدالدین حریری هم گفت که منافع ما در این است که گفت‌وگوهای دوجانبه ادامه داشته باشد. حزب‌الله نظراتش را به کسی تحمیل نمی‌کند و اجازه نمی‌دهد که طرف مقابل چیزی به آن تحمیل کند.
وی این را هم گفت که، حزب‌الله قصد کناره‌گیری از دولت را ندارد چرا که تمایل به ادامه همکاری با دولت داریم و این دولت شریک ما به حساب می‌آید.
خدمت تازه به صهیونیست‌ها
خبر دیگر اینکه روز گذشته، شورای همکاری خلیج‌فارس در تازه‌ترین خوش‌خدمتی خود برای رژیم صهیونیستی حزب‌الله لبنان را در لیست تروریستی قرار داد. آن طور که خبرگزاری فرانسه نوشته، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس این سازمان و همه رهبران، ارگان‌ها و نهادهای وابسته به حزب‌الله را «تروریستی» می‌داند.
این کشورها گفته‌اند حزب‌الله (نه رژیم صهیونیستی) برای منطقه خطرناک است!
طی هفته‌های گذشته خبرهای مستند زیادی از نزدیکی مرتجعین عرب به رژیم صهیونیستی منتشر شده‌ بود که از سوی بالاترین مقامات رژیم صهیونیستی نیز تأیید شدند.