kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۸۰۹
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
سکوت مسئولان وزارت کشور درباره شائبه یک تخلف انتخاباتی!

آغاز رسیدگی به موضوع عدم استعفای «محمدرضا نجفی» در هیئت‌ نظارت استان

مسئولان ارشد وزارت کشور و ستاد انتخابات به این پرسش که آیا اقدام «محمدرضا نجفی» در عدم استعفا از مسئولیت خود تخلف انتخاباتی است یا خیر؟ با سکوت پاسخ می‌دهند.


به گزارش فارس، در فضای مجازی خبری منتشر شد مبنی بر اینکه محمدرضا نجفی که به عنوان کاندیدای منتخب معرفی شده در زمانی که کاندیداها باید استعفا دهند به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی منصوب و در این سمت فعالیت داشته است.
زمانی قمی استاندار مرکزی طی حکمی در تاریخ 31 تیرماه سال جاری محمدرضا نجفی را بعنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی منصوب کرد که اصل تصویر حکم نامبرده در ذیل آمده است:
 این در حالی است که براساس جزء الف ماده  29 قانون انتخابات مجلس، جزء اشخاصی است که بخاطر شغلی که دارند از داوطلب شدن در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور محرومند مگر اینکه حداقل شش ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفاء‌ نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.
برهمین اساس سیدباقر تقوی، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی، براساس جزء الف ماده 29 قانون انتخابات مجلس در گفت‌وگویی گفت: افرادی که دارای سمت‌های دولتی در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور هستند برای شرکت در انتخابات باید حداقل شش ماه قبل از ثبت‌نام از سمت خود استعفا دهند و از آنجا که محمدرضا نجفی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی در زمان مقرر استعفا نداده و در استان مرکزی مشغول فعالیت بوده و هم اکنون از حوزه انتخابیه تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات وارد مجلس شده است، این موضوع را بررسی می‌کنیم اگر در زمان مقرر شش ماه استعفا نداده باشد تخلف است، این موضوع از امروز با جدیت در استان مرکزی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
همچنین نجات‌الله ابراهیمیان عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: تاکنون شکایتی در خصوص موضوع تخلف انتخاباتی محمدرضا نجفی در جلسه شورای نگهبان مطرح نشده است.
وی افزود: اگر اعتراضی در ارتباط با این موضوع به شورای نگهبان واصل شود، احتمالاً باید در جلسه شورا مطرح شده و مورد بررسی قرار گیرد.
همچنین وقتی در تماس با مسئولان ارشد وزارت کشور و ستاد انتخابات، این سوال  مطرح شده که آیا اقدام نجفی در عدم استعفا از مسئولیت خود تخلف انتخاباتی است یا خیر با سکوت مسئولان وزارت کشور مواجه شده است.
حسنعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در این زمینه به خبرنگار ما گفت که در این زمینه صحبت نمی‌کند.
همچنین با محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور تماس‌های بسیاری گرفته شد که وی پاسخگوی تلفنش نبود.