kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۶۹۸
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷
با حضور وزیر دفاع

۵ دستاورد جدید فناورانه دفاعی رونمایی و افتتاح شد

روز گذشته پنج دستاورد جدید فناورانه دفاعی با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی و افتتاح شد.



به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، 5 دستاورد جدید فناورانه دفاعی شامل دستگاه آشکارساز پارس‌کم، دستگاه آشکارساز مواد منفجره و مخدر، پوشش‌های پلیمری ضد ضربه و انفجار، نسل جدید لباس‌های محافظ NBC بر پایه فناوری غشاءهای تراواگزین، رونمایی و خط تولید داروی اوبیدو اکسایم کلراید از محصولات مهم دارویی مقابله با عوامل شیمیایی با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افتتاح شد.
سردار دهقان در حاشیه رونمایی از این دستاوردهای جدید در جمع خبرنگاران طی سخنانی با اشاره به رویکرد وزارت دفاع در طراحی و ساخت تجهیزات فناورانه و روزآمد در حوزه‌های مختلف، گفت: وزارت دفاع ابداع و طراحی امکانات و تجهیزات پیشرفته و پیچیده دفاعی را به‌عنوان یک مأموریت مهم راهبردی دنبال می‌کند که بحمدالله در همین راستا در حوزه‌های دفاعی دستاوردهای بسیار ارزشمندی به ثمر نشسته است.
وی در تشریح دستاوردهای جدید وزارت دفاع، گفت: دستگاه آشکارساز پارس‌کم با روش آشکارسازی طیف‌سنجی متحرک یونی و با سیستم هشداردهنده دیداری و شنیداری قادر است گروه عوامل شیمیایی اعصاب، تاول‌زا، عوامل خون و خفه‌کننده را آشکار نماید، این دستگاه پیشرفته برای حفاظت از جان رزمندگان و مردم در شرایط بهره‌برداری دشمن از سلاح‌های شیمیایی کاربرد دارد.
سردار دهقان درباره دستگاه آشکارساز مواد منفجره و موادمخدر نیز، افزود: اساس کار این دستگاه طیف‌سنجی یونی در دمای بالاست که دارای قابلیت بالای جداسازی و حساسیت می‌باشد و می‌تواند انواع مواد منفجره و انواع مواد مخدر مثل هروئین، متامفتامین، متادون، تریاک، کوکائین، کراک و مورفین را تشخیص دهد.
پوشش‌های پلیمری ضدضربه و انفجار از دیگر دستاوردهای رونمایی شده بود که وزیر دفاع درباره آن گفت: این پوشش پلیمری به‌دلیل دارا بودن خواص مکانیکی مطلوب به جذب انرژی بالا و الاستیسیته زیاد برای حفاظت از ابنیه، تجهیزات و هر نوع وسیله‌ای که نیاز به محافظت مکانیکی، خوردگی، شیمیایی، ضربه‌ای و انفجاری داشته باشد، مناسب و از مقاومت بالایی برخوردار است و در انواع صنایع غیرنظامی نیز نظیر صنایع ساختمانی، غذایی، دریایی، معدنی، نفت گاز، پتروشیمی و انرژی‌های بادی، آبی و بیوگاز کاربرد دارد.
وزیر دفاع پیرامون آخرین دستاوردهای رونمایی شده اظهار داشت: نسل جدید لباس‌های محافظ در برابر عوامل شیمیایی و بیولوژیکی که از ضروریات اساسی البسه نظامی است با استفاده از غشای لایه تراوش‌کننده تراواگزین می‌تواند محافظ مناسبی در برابر نفوذ عوامل شیمیایی و بیولوژیکی محسوب شود.
وی ابراز داشت: علاوه بر 4 دستاورد جدید فوق برای نخستین بار در کشور خط تولید داروی اوبیدو اکسایم کلراید نیز در راستای اصول اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی گردید که جزو داروهای تحریم به شمار می‌رود و تأییدیه‌های لازم بهره‌برداری از مراجع ذی‌صلاح کشور را نیز اخذ کرده است.
سردار دهقان تصریح کرد: به‌رغم وجود تحریم‌ها در بخش دفاعی، نیروهای مسلح در نیل به خودکفایی و خلق دستاوردهای جدید همواره نیات و اهداف دشمنان را ناکام گذاشته و خواهند گذاشت.