kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۶۵۳
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸

نماینده پارلمان مصر به خاطر دیدار با سفیر اسرائیل کتک خورد

«توفیق عکاشه» نماینده جنجالی پارلمان مصر به محض ورود به صحن پارلمان از سوی یکی از نمایندگانی که از دیدار او با سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره به شدت خشمگین بود، هدف حمله با کفش قرار گرفت.


به گزارش تسنیم، «کمال احمد» یکی از نمایندگان پارلمان مصر روز یکشنبه پس از ورود «توفیق عکاشه» دیگر نماینده پارلمان مصر به داخل پارلمان با لنگ کفش به سمت وی حمله کرد چرا که عکاشه پس از افتتاح پارلمان رژیم صهیونیستی با سفیر اسرائيل در قاهره،  دیدار کرده بود. پس از تحقیر عکاشه، رئیس پارلمان برای بازگرداندن آرامش، هر دو نماینده را از پارلمان اخراج کرد.
 پایگاه «رادیو اسرائیل» چند روز پیش گزارش داده بود که «حاییم کورن» سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره روز چهارشنبه گذشته با «توفیق عکاشه» عضو پارلمان مصر در منزل وی دیدار و درباره فرصت‌های همکاری دوجانبه در زمینه‌های اقتصادی، کشاورزی و آموزشی گفت‌وگو کرده است. براساس این گزارش، این دیدار در منزل «عکاشه» و بنا به دعوت وی برگزار شد و طی آن دو طرف توافق کردند که این دیدارها و گفت‌وگوها درباره موضوعات فوق‌الذکر ادامه داشته باشد! به دنبال این اقدام،  گروهی از نمایندگان پارلمان نیز  در جلسه خود تصمیم گرفتند «توفیق عکاشه» را برای اجرای تحقیقات درباره این  دیدار به کمیته تحقیقات ویژه ارجاع دهند. این در حالی است که «عکاشه» اعلام کرده به زودی برای دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به تل آویو می‌رود!
«کمال احمد» نماینده پارلمان مصر که «توفیق عکاشه» را با کفش مورد حمله قرار داده از اقدام خود دفاع کرده است. وی گفته، این کار بیانگر موضع ملت مصر در خصوص دیدار «عکاشه» با سفیر رژیم صهیونیستی بود و این کفش نه ‌تنها سر و صورت «عکاشه» را نشانه گرفت بلکه در واقع ضربه‌ای به کنست و رژیم صهیونیستی بود و مصر تحت هیچ شرایطی هرگز زانو خم نخواهد کرد.
 «حازم خیرت» سفیر جدید مصر در تل آویو اخیرا در یک مراسم رسمی در مقر روسای رژیم صهیونیستی واقع در قدس اشغالی، با «ریولین» دیدار و استوارنامه خود را تقدیم وی کرد. براساس این گزارش، سفیر جدید مصر پس از گذشت 3 سال از احضار سفیر قبلی این کشور از تل آویو که در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه صورت گرفت، رسما فعالیت خود را آغاز کرد.
در همین ارتباط نتانیاهو نیز دیروز با سفیر جدید مصر در تل‌آویو دیدار و گفت‌وگو کرد. دیداری که به گفته سخنگوی نتانیاهو در آن درباره روابط دوجانبه مصر و اسرائیل،‌ موضوعات منطقه‌ای و مذاکرات صلح با فلسطین گفت‌وگو شد.
 این در حالی است که  در پی تقویت روابط تل‌آویو و قاهره و متعاقبا مخالفت مردم مصر با این اقدام، برخی رسانه‌های خبری از انتقال سفارت رژیم صهیونیستی به «مکانی امن» در قاهره خبر داده‌اند. مقر کنونی سفارت در یک محله مسکونی قرار دارد که احتمال حمله به آن وجود دارد به همین دلیل برای اعمال تدابیر شدید  امنیتی به منطقه دیگر انتقال داده خواهد شد.
 گفتنی است، پس از کودتای ژنرال السیسی علیه محمد مرسی، بازگشت سفرای مصر و اسرائيل، یک قدم دیگر برای مصادره انقلاب مصر محسوب می‌شود.