kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۶۴۳
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹

اعمال نرخ جدید جرایم راهنمایی و رانندگی از 25 اسفند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: از ۲۵ اسفند نرخ جرایم جدید راهنمایی و رانندگی اعمال می‌شود.



سردار تقی مهری در گفتگو با مهر درباره اجرایی شدن طرح افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی و اعمال آن توسط نیروهای پلیس راهور گفت: برابر قانون مبلغ افزایش نرخ جرایم رانندگی در هیئت وزیران تصویب و ابلاغ شده و لازم الاجراست.
سردار مهری گفت: از پانزدهم اسفند ماه اطلاع رسانی بیشتر در این زمینه انجام خواهد شد و زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه افزایش جرایم طبق جدول اعلام شده به همه پلیس‌های راهور در سراسر کشور ابلاغ شده است، افزود: افزایش میزان جرایم راهنمایی و رانندگی توجیه تنبیهی دارد و به هیچ وجه پلیس راهور قصد ندارد از محل افزایش جریمه‌ها درآمدزایی کند.
سردار مهری گفت: در تاریخ اعلام شده یعنی ۲۵ اسفند ماه به صورت هماهنگ و سراسری در کل کشور جرایم افزایش یافته اعمال می‌شود.
رئیس پلیس راهور ناجا ابراز امیدواری کرد با افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی، قانون شکنی در بین رانندگان جاده‌های درون شهری و برون شهری کاهش یابد.
گفتنی است، در شرایط فعلی با میزان تورم حدود 13 درصد، نرخ جرایم با افزایش‌های دو برابری به تصویب هیئت وزیران رسیده است.
این در حالی است که براساس قانون، افزایش نرخ جرایم رانندگی باید متناسب با میزان افزایش یا کاهش نرخ تورم مورد بررسی قرار می‌گرفت.
بر اساس تصویب نرخ‌های جدید، به عنوان نمونه عبور از چراغ قرمز از 100 هزار تومان به 200 هزار تومان، سرعت غیرمجاز (بیش از 30 کیلومتر در ساعت) از 100 هزار تومان به 200  هزار تومان و همچنین سرعت غیرمجاز (تا 30 کیلومتر در ساعت) از 40 هزار تومان به 60 هزار تومان افزایش یافته است.