kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۴۲۸
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸

اظهارنظر عجیب!



رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخیرا در اظهاراتی عجیب گفته است: «صدا و سیما بزرگ‌ترین آسیب اجتماعی ایران است.»
وی در ادامه افزوده: «اگر مردم از صدا و سیما استفاده نکرده و به طور کلی آن را خاموش و حذف کنند هیچ اتفاق منفی برای آنها نمی‌افتد.»
جوادی یگانه در ادامه عنوان کرد: «زمانی که تلویزیون در میان مخاطبان دارای اعتبار بود یک دانشمند و محقق مدعی شد که چنانچه کسی 60 سال مدام تلویزیون ببیند قطعا خرفت خواهد شد. این در حالی است که الان شبکه‌های مجازی وضعیتی به شدت منحط‌تر و بدتر از تلویزیون دارند.»
وی سپس در تعارضی آشکار رسانه‌های همگانی اینترنتی از جمله اینستاگرام، فیس‌بوک و یوتیوپ را رسانه‌های تعاملی قلمداد کرده و برخی از کانال‌ها را مورد ستایش قرار داده است.
جوادی یگانه اما به این پرسش پاسخ نداده چرا در زمانی که خود یکی از مدیران پژوهشی صدا و سیما بوده، چنین ادعایی را مطرح نکرده است؟ ضمن اینکه مسئول یک مجموعه پژوهشی و تحقیقاتی بودن اتکا به داده‌های تحقیقی و نظرسنجی‌های محققانه نباید این‌گونه با مطلق‌اندیشی، نظریه‌ای را که فاقد پایه و اساس علمی است در افکار عمومی عنوان نماید.