kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۳۷۲
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶
مجتهد، شاهزاده افشاگر سعودی:

خزانه دربار خالی شد /آل‌سعود دارایی‌های بن‌لادن را بالا کشید

همزمان با انتشار خبرهایی از کسری شدید بودجه دربار سعودی شاهزاده افشاگر عربستانی اعلام کرد، «محمد بن سلمان» بیشتر دارایی‌های گروه بن لادن را تصاحب کرده است.



به گزارش تسنیم، «مجتهد» افشاگر معروف سعودی اعلام کرده که «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد و وزیر دفاع این کشور بیشتر دارایی‌های گروه «بن لادن» را که به ده‌ها میلیارد دلار می‌رسد تصاحب کرده است.
وی همچنین تاکید کرده که دلیل عدم پرداخت حقوق کارگران گروه «بن لادن» که روز پنج شنبه در مقابل مسجد الحرام در مکه مکرمه تحصن کرده بودند، تصاحب بیشتر دارایی این گروه از سوی «محمد بن سلمان» بود.
 منابع سعودی هفته گذشته نیز اعلام کرده بودند که گروه «بن‌لادن» حقوق کارگران و کارکنان خود را از نزدیک به چهار ماه پیش پرداخت نکرده است.گروه «بن لادن» از بزرگترین شرکت‌های پیمانکاری در جهان است که پروژه توسعه حرم مکی را در اختیار دارد و در بسیاری از کشورهای عربی و غیرعربی سرمایه‌گذاری کرده است. درآمد سالیانه این گروه نزدیک به 30 میلیارد دلار است.
مجتهد در این ارتباط اعلام کرده «خالی شدن خزانه در عربستان و شرکت‌های بزرگ موجب شده که مقامات سعودی و صاحبان کارخانه‌ها نتوانند حقوق پرسنل خود را پرداخت کنند.» عربستان به دلیل سیاست‌های غلط نفتی و همچنین جنگ یمن، با کسری بودجه بالایی روبه‌رو است.
هفته گذشته دومین شرکت بزرگ عربستان که متعلق به سعد حریری است با بیش از 50 هزار پرسنل، اعلام ورشکستگی کرد.