kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۳۶۰
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰

نرخ شستشوی انواع فرش‌ اعلام شد

با توجه به رونق بازار قالیشویی در پایان سال و رونق گرفتن کار سودجویان و فعالان غیرقانونی در این زمینه، رئیس اتحادیه قالیشویی تهران نرخ شستشوی رسمی انواع فرش را اعلام کرد.


حمید محمدی درباره آخرین تعرفه شستشوی فرش به ایسنا گفت: نرخ شستشوی هر متر مربع فرش ماشینی 4000 تومان، فرش دستباف 6900 تا 11 هزار و 200 تومان است که در فرش‌های دستباف با توجه به نوع، قیمت، کیفیت و یا موارد دیگر این تعرفه متغیر است که نرخ خدمات اضافی مثل لکه‌برداری با توافق طرفین قیمت‌گذاری می‌شود.
رئیس اتحادیه قالیشویان تهران همچنین یادآور شد: هزینه ایاب و ذهاب برای جابجایی فرش‌ها به هر نقطه شهر تهران و به هر تعداد 14هزار تومان است و نرخ ثابت و مصوب اتحادیه محسوب می‌شود.
وی با اشاره به احتمال سرقت فرش توسط سودجویان ادامه داد: در اسفندماه که ایام پرترافیک سال است، شاهد پررنگ‌تر شدن فعالیت افراد غیرقانونی و بدون پروانه هستیم که بعضا فقط از طریق یک تلفن همراه و با وانت در این حوزه فعالیت می‌کنند که این در برخی مواقع شاهد بروز مشکلاتی نیز توسط این افراد هستیم.
محمدی افزود: مخابرات یکی از شرکت‌هایی است که می‌تواند برای قطع موبایل این افراد که فقط از طریق یک شماره تلفن همراه کار می‌کنند با ما همکاری کند که تا به امروز به نتیجه نرسیده‌ایم.
وی در عین حال بیان کرد: اهرم اجرایی برای برخورد با این متخلفان نداریم و در برخی موارد شاهد بودیم که برخی از این افراد فرش‌ها را نیز به سرقت می‌برند.
رئيس اتحادیه قالیشویان با بیان اینکه مخابرات می‌تواند در زمینه قطع خطوط افراد متخلف در این زمینه به ما کمک کند، گفت: می‌توانیم این شماره‌ها را در اختیار مخابرات قرار دهیم که با این اقدام از فعالیت بسیاری از متخلفان جلوگیری می‌شود.
وی با بیان اینکه حدود 330 واحد مجوزدار در این حوزه داریم، اظهار داشت: از طریق اتاق اصناف برای برخورد با قالیشویان غیرفعال بارها پی‌گیری کردیم ولی هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.