kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۲۴۳
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵
پیونگ‌یانگ:

آمریکا کوچک‌ترین اشتباهی کند کاخ سفید را ویران می‌کنیم

«پیونگ یانگ» هشدار داد، در صورتی که آمریکا و کره‌جنوبی کوچکترین اقدامی علیه کره‌شمالی انجام دهند، کاخ ریاست جمهوری را در سئول هدف قرار می‌دهند.



به گزارش ایسنا، فرماندهی عالی ارتش کره‌شمالی اعلام کرد، واشنگتن و سئول در نظر دارند، عملیاتی را موسوم به «عملیات سر بریدن» و اقدامات دیگری را علیه رهبری کره‌شمالی انجام دهند و از این طریق، تهدید موشکی و تسلیحات هسته‌ای کره‌شمالی را خنثی کنند.
این نهاد نظامی در کره‌شمالی افزود، اگر کوچک‌ترین نشانه‌ای مبنی بر عملیاتی شدن چنین برنامه‌ای احساس شود، پیونگ‌یانگ دست به حملات پیشگیرانه می‌زند و اولین هدف نیز کاخ ریاست جمهوری سئول خواهد بود، چرا که آنجا مرکز طراحی توطئه‌ها علیه سیاستمداران کره‌شمالی است.
پیونگ‌یانگ همچنین تهدید کرد که پایگاه‌های آمریکا در آسیا- اقیانوسیه و خاک آمریکا را هدف قرار می‌دهد. در بیانیه فرماندهی عالی ارتش کره‌شمالی آمده است؛ پیونگ‌یانگ قدرتمندترین و مدرن‌ترین ابزارهای تهاجمی در جهان را در اختیار دارد که قادر است ضربات مهلکی به آمریکا در هر لحظه و مکان وارد آورد.
چنین حملاتی کشوری (آمریکا) را که زباله‌دان همه اشرار در جهان است به خاکستر تبدیل خواهد کرد، به طوری که دیگر هرگز نتواند به این سیاره بازگردد.
بیش از 90 هزار نیرو  از آمریکا و کره‌جنوبی رزمایش موسوم به حمله پیش‌دستانه به انبارهای شبیه‌سازی شده تسلیحاتی کره‌شمالی را از هفتم مارس (17 بهمن) برگزار می‌کنند. یک مقام ارشد دفاعی در سئول درگفت‌وگو با روزنامه «کوریا هرالد» گفته که رزمایش امسال شامل پوشش تاسیسات اصلی در کره‌شمالی و تمام تاسیسات نزدیک مرزهای شمالی می‌شود. این سناریو همچنین نیروهای عملیاتی ویژه مستقر در نواحی مرزی در مجاورت چین و روسیه را هم شامل می‌شود.
کره‌شمالی اخیرا موشکی را به فضا فرستاد که موجب حیرت و سردرگمی شدید واشنگتن و متحدان منطقه‌ای‌اش در آسیای شرقی شده است.