kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۰۷۳
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹
انتقاد شدید نماینده مردم آبادان از دولت

مردم خوزستان مسئولان محیط زیست را نفرین می‌کنند

نماینده مردم آبادان در مجلس با بیان این که چرا خانم ابتکار در روزهای بحرانی گرد و غبار به خوزستان سفر نمی‌کند، گفت: محیط زیست هیچ کاری برای مردم خوزستان نکرده‌ است و این بزرگ‌ترین نفرین مردم خوزستان به مسئولان محیط زیست است.


محمد سعید انصاری با انتقاد جدی از عملکرد ضعیف سازمان محیط زیست در کنترل بحران گرد و غبار در خوزستان، گفت: همه شهرستان‌های استان خوزستان شامل آبادان، خرمشهر، اهواز ، ماهشهر و سوسنگرد همیشه گرد و خاک در آنها حرف اول را می‌زند و دولت هم تا کنون هیچ کاری انجام نداده است.
وی افزود: سازمان محیط زیست هیچ قدم خیری برای مردم خوزستان بر نداشته است گویا اصلا چنین مردمی در کشور وجود ندارد! امام خمینی(ره) فرمود، خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد، اما دولت دین خود را به خوزستان ادا نکرده است. دریاچه‌ای در آن طرف تبریز خشک می‌شود آب را از طرف دیگر کشور می آورند تا در آن دریاچه بریزند اما خوزستان همیشه با گرد و غبار دست و پنجه نرم می‌کند، چند درخت در اینجا نمی‌کارند! آبی که در هور دشت آزادگان بود و از گرد و خاک جلوگیری می‌کرد هم اکنون پر کرده‌اند و آنجا به جای آب و علف و نیزار به خاطر نفت به یک بیابان تبدیل شده است. مسئولان محیط زیست هیچ کاری برای مردم خوزستان نکرده‌اند و این بزرگترین، درد و آه و ناله و نفرین مردم خوزستان به مسئولان محیط زیست است.
وی ادامه داد: متأسفانه مسئول سازمان محیط زیست به جای این که به وظایف اصلی خود بپردازد ابتدا به سراغ کارهای سیاسی می‌رود! آیا رئیس سازمان محیط زیست تا کنون در روزهای اوج بحران گرد و خاک یک روز در خوزستان بوده است؟ هر وقت وضعیت خوب می‌شود رئیس سازمان محیط زیست به اینجا می‌آید که دیگر کار از کار گذشته است.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به فارس گفت: توصیه من به آقای رئیس جمهور این است که به جای استفاده از بازنشسته‌ها و افرادی که توانایی انجام کار ندارند، افراد توانمندی را به کار گیرد که بتوانند کاری انجام دهند. دولت اصلا و ابدا در فکر این بحران نبوده و نیست و به نظر می‌رسد به فکر هم نخواهد افتاد. امروز تمام ادارات خوزستان، بانک‌ها و مدارس تعطیل هستند و هیچ کس جوابگو مردم خوزستان نیست.