kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۹۴۲
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸

انصارالله در خاک عربستان موشک‌های جدید آمریکایی را غنیمت گرفت

رزمندگان انصارالله تعدادی از موشک‌های جدید آمریکایی را در پایگاه‌ نظامی «عکافه» واقع در جنوب عربستان را به غنیمت گرفتند.


به گزارش خبرگزاری فارس، «ابراهیم الصعده» یک فرمانده میدانی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد، رزمندگان این جنبش دیروز تعدادی از موشک‌های جدید زمین به زمین آمریکایی را در پایگاه‌ نظامی «عکافه» عربستان به غنیمت گرفتند. به گفته الصعده، رزمندگان یمنی به زودی این موشک‌ها را علیه مواضع نظامی رژیم سعودی و امارات به کار خواهند گرفت.
از استان ساحلی «تعز» در جنوب غرب یمن هم خبر رسید، حدود 1630 نظامی وابسته به عربستان و «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور فراری یمن، طی درگیری‌های مختلف در این استان کشته شدند. خبرگزاری فارس که از صنعا این خبر را گزارش کرد، دقیقاً مشخص نکرد که این تعداد افراد وابسته به عربستان طی چه مدتی کشته شده‌اند.
همچنین، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، شهر‌های «میدی» و «حرض» در استان «حجه» در شمال غرب این کشور را از کنترل شبه‌نظامیان وابسته به عربستان خارج کردند.
به گزارش فارس، رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند وجب به وجب شهر مرزی «میدی» و «حرض» در استان «حجه» را پاکسازی کنند.  شکست عربستان در جبهه «میدی» با کشته  و زخمی شدن شمار زیادی از مزدوران آن همراه بود، به گونه‌ای که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی علاوه بر کشتن چندین سرکرده و افسر از متجاوزان سعودی تجهیزات نظامی زیادی متعلق به آنها را به غنیمت گرفتند.
در استان مارب نیز با رسیدن دو گردان از نیروهای مداخله سریع به ارتش و کمیته‌های مردمی در این استان روند پیشروی‌ها سرعت بیشتری گرفته و آخرین پایگاه در «فرضه نهم» نیز از وجود مزدوران «منصور هادی» پاکسازی شد. انقلابیون یمنی اواخر هفته گذشته نیز موفق شدند با پاکسازی روستاهای اطراف باب‌المندب، این منطقه استراتژیک را به طور کامل از آن خود کنند.