kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۷۴۴
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶

تجاوز نظامی آمریکا و ترکیه به سوریه ده‌ها غیرنظامی کشته شدند

در پی به خطر افتادن موجودیت تروریسم در سوریه، حملات هوایی،‌ توپخانه‌ای و موشکی حامیان تروریسم نیز به سوریه به طرز محسوسی افزایش یافته است.


به نظر می‌رسد که جبهه‌ حامی تروریسم که طی دو هفته اخیر تلاش می‌کرد جنگ زمینی را در خاک سوریه علیه نیروهای دولتی آغاز کند، ولی موفق نشد، اکنون بدون سر و صدا یک سیاست جایگزین را به اجرا گذاشته است؛ ایالات متحده دقیقا همان خطی را پی می‌گیرد که در سوریه، افغانستان و عراق سال‌ها تجربه آن را دارد؛ «بمباران اشتباهی»!
جنگنده‌های آمریکایی سه‌شنبه گذشته با بمباران یک  نانوایی در استان «حسکه»، 35 غیرنظامی سوری را کشتند.
به گزارش تسنیم، این جنگنده‌ها پنجشنبه نیز در همین استان دست به جنایتی تازه زدند و با بمباران چهار روستا، 15 غیرنظامی، از جمله سه کودک را کشتند، که به گفته «رامی عبدالرحمن» مدیر شبکه تلویزیونی «المنار» احتمال افزایش شمار جان‌باختگان وجود دارد.
 به گفته عبدالرحمن، جنگنده‌های آمریکایی از سوم بهمن تاکنون، 332 غیرنظامی، از جمله 90 کودک را به قتل رسانده‌اند.
ارتش ترکیه هم طی 48 ساعت گذشته گلوله‌باران شمال سوریه، خصوصا مواضع کردهای حامی دولت دمشق را شدت بخشیده است.
به گفته منابع محلی، ترکیه برای نخستین بار مناطق کردنشین در حومه شمالی و شمال غربی شهر حلب را بمباران کرد. شهر «حفرین» در همین منطقه استان حلب قرار دارد و ارتش ترکیه با گلوله‌باران این شهر، دو غیرنظامی را کشت و 28 نفر دیگر را زخمی کرد.
علاوه بر شهر فوق، مناطق «الاشرقیه»، «اعزاز» و «تل رفعت» نیز هدف گلوله‌باران ارتش ترکیه قرار گرفته‌اند. از تلفات احتمالی در این مناطق گزارشی نرسیده است.
«هیثم مناع» رئیس گروه موسوم به «شورای دموکراتیک سوریه» هدف ترکیه از این حملات را به شکست کشاندن مذاکرات «ژنو - 3) ذکر کرده است. اما به نظر می‌رسد که هدف ترکیه قبل از هر چیز، متوقف کردن پیشروی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت است. در ارتباط با شیطنت آنکارا، «زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ترکیه در شمال سوریه مناطقی را گلوله‌باران می‌کند که از دست تروریسم‌ها خارج شده‌اند و این اقدام، مرگ غیرنظامیان را به دنبال دارد.
تسنیم به نقل از منابع سوری همچنین خبر داده، جنگنده‌های اسرائیلی منطقه «جبل مانع» در حومه دمشق را با سه فروند موشک هدف قرار داده است. در ارتباط با تلفات احتمالی این حمله نیز خبری نرسیده است.
آزادسازی 48 روستا
هر چند جبهه حامی تروریسم با این حملات، قصد دارد که ارتش و نیروهای مقاومت را از حمله به مواضع تروریست‌ها باز دارد و نیروهای کُرد را از دولت دمشق جدا سازد، ولی پیشروی نیروهای مقاومت و ارتش همچنان ادامه دارد و آنها پیروزی‌های درخشان تازه‌ای کسب کرده‌اند؛ در استان حسکه کُردهای طرفدار دولت توانستند 48 روستا را از کنترل تروریست‌ها خارج کنند.
در حومه شمالی استان «لاذقیه» هم نیروهای دولتی بر مهمترین دژ تروریست‌ها در شهرک «کنسبا» مسلط شدند. در استان «ادلب» اما نیروهای دولتی و مقاومت به چند کیلومتری شهر ادلب رسیدند.
 این شهر هم‌ اکنون  در اشغال تروریست‌ها قرار دارد. در مناطق «سهل الغاب» و «حماه»‌ نیز 44 تروریست تکفیری در حمله نیروهای ارتش و مقاومت از پای درآمدند. شمار تلفات عناصر تروریستی در تازه‌ترین عملیات ارتش و مقاومت در استان حلب نیز به 70 تن رسیده است.
سایر رویدادها
* «عمران الزعبی» وزیر اطلاع‌رسانی سوریه یکبار دیگر اعلام کرد، دولت این کشور با گروه‌های تروریستی آتش‌بس نمی‌‌کند.
* دمشق و مسکو اظهارات صدراعظم آلمان درباره ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه را قاطعانه رد کردند.
* دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، 500 تروریست مسلح از ترکیه وارد شهر «اعزاز» در شمال سوریه شدند.