kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۷۴۲
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶

مخالفت 10 ژنرال ارتش عربستان با اعزام نیرو به سوریه

۱۰ نفر از فرماندهان بلندپایه نظامی ارتش عربستان با ارسال نامه‌ای به ولیعهد سعودی ضمن اعتراف به شکست در جنگ یمن، مخالفت خود را با ارسال نیروی زمینی به سوریه اعلام کردند.


به گزارش فارس، 10 تن از ژنرال‌های ارتش عربستان با امضای نامه‌ای برای امیر «محمد بن نایف» ولیعهد سعودی ضمن مخالفت با اعزام نیرو به سوریه، رهبران سیاسی آل سعود را از «عواقب و پیامدهای خطرناک» این «اقدام تحریک‌آمیز» بر حذر داشتند. در بخشی از این نامه آمده است: «ما کارشناسان نیروهای مسلح عربستان، از روی التزام به دین، پادشاه و وطن، به اطلاع می‌رسانیم اهداف عملیات طوفان قاطعیت (حمله به یمن) به دنبال کوتاهی نیروهای زمینی و اوضاع پیچیده منطقه محقق نشده‌اند.»
در حالی که دولت سعودی‌ اعلام کرده «هیچ برگشتی از تصمیم ارسال نیروهای زمینی به سوریه وجود ندارد»، فرماندهان ارتش سعودی در ادامه نامه خود اظهار داشتند: «ارسال نیروی زمینی به سوریه، امنیت ملی ما را به خطر خواهد انداخت و پیامدهای خطرناکی در پی‌خواهد داشت.» امضا کنندگان در پایان این نامه خواستار تجدید نظر در تصمیم نظامی گرفته شده درباره دخالت نظامی در سوریه شدند. از جمله امضا کنندگان این نامه ارتشبد عبدالله بن على بن عبدالله النمله، ارتشبد صالح بن على بن محمد المحیا، ارتشبد علی بن محمد بن على الخلیفه، سرلشکر مریع بن حسن بن علی الشهرانی، سرلشکر عبدالرحمن بن عبدالله بن حمد المرشد، سرلشکر أسعد بن عبدالعزیز الزهیر، سرلشکر ماجد بن طلحاب بن حمد العتیبی، سرلشکر ناصر بن عبدالعزیز بن عبدالله العرفج، سپهبد عون بن علی بن أحمد الشمرانی، سپهبد علی بن هلهول بن جروان الأشجعی الرویلی هستند.
به اعتقاد کارشناسان، این نامه به نوعی تمرد فرماندهان ارتش از فرمان مقامات کوته‌فکر سعودی است و از طرفی نشان دهنده وجود دو قطبی در حاکمیت آل‌سعود است.