kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۴۹۶
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
اشتباه در اتاق زایمان حادثه آفرید

سوختگی شدید مادر پس از تولد دوقلوها

مادری پس از زایمان، بر اثر استنشاق اشتباه گاز به جای اکسیژن دچار سوختگی شدید شد.


به گزارش فارس، روز 27 دی ماه امسال مادری که برای عمل سزارین به بیمارستان شهید چمران تهران مراجعه کرده بود پس از تولد فرزندان دوقلوی خود، به علت نیاز به اکسیژن در اتاق عمل به محض قرار گرفتن ماسک اکسیژن  بر روی صورتش دچار سوختگی شدید شد به طوری که صورت، لب، دهان، گلو، ریه و چشمان این مادر به شدت آسیب دید.
 این عارضه بر اثر نوع گاز پر شده در کپسول اکسیژن بوده به طوری که به جای گاز اکسیژن گاز دیگری در آن پر شده بود.
این مادر پس از این حادثه به مدت یک روز به کما رفته و پس از به هوش آمدن در بخش سوختگی بیمارستان چمران بستری می‌شود و امروز تقریبا یک ماه است که روی تخت بیمارستان خوابیده و همچنان با استفاده از  لوله تراکستومی کار گذاشته شده در گردنش نفس می‌کشد و تغذیه می‌کند و توان صحبت کردن نیز ندارد.
 پرونده به دادگاه رفت
در همین زمینه معاون درمان وزیر بهداشت گفت: پرونده این ماجرا به دادگاه ارسال شده است.
محمدآقاجانی به ایرنا گفت: زایمان این زن در بیمارستان شهید چمران که از بیمارستان‌های غیر وابسته به وزارت بهداشت است انجام شده است.
آقاجانی افزود: از ابتدای این حادثه مسئولان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی موضوع را با جدیت پیگیری کردند و روز دوشنبه با دستور مستقیم وزیر بهداشت بنده و تعدادی از متخصصان به عیادت این بیمار رفتیم و دستورات لازم برای ارائه بهترین خدمات پزشکی برای نجات وی و تسریع در خدمات‌رسانی با حضور زبده‌ترین متخصصان جراحی توراکس و ریه داده شد.
وی با بیان اینکه همزمان پرونده این تخلف نیز به دادگاه ارسال شده است، گفت: در اینکه کپسول گاز جابه جا شده و کپسول دیگری مورد استفاده قرار گرفته، شکی نیست اما در مورد جزئیات بیشتر و مقصران این حادثه دادگاه باید اظهار نظر کند.
وی افزود: درفت پوستی طی یک ماه گذشته تا حدی باعث ترمیم صورت این زن شده است اما مشکل اصلی سوختگی مجرای تنفسی بر اثر گاز است که به شدت آسیب زده است و متخصصان در حال تلاش برای ترمیم دستگاه تنفسی وی هستند.

مسئولان یک ماهه گذشته کجا بودند؟
همسر این زن آسیب‌دیده در گفت‌وگو با فارس، ضمن گلایه از مسئولانی که در یک ماه گذشته سراغی از خانواده‌اش نگرفته‌اند، گفت: در این یک ماه به همه جا سر زدم و شکایتم را برای همه مسئولان عنوان کرده‌ام ولی جوابی نگرفتم و هیچ کدام از مسئولان وزارت بهداشت برای بررسی و پیگیری حضور نداشتند.
وی ادامه داد: در نهایت دست به دامن رسانه شدم شاید بتوانم مشکلم را حل کنم و جلوی بروز این‌گونه حوادث را برای خانواده‌های دیگر بگیرم.
پدر دوقلوها افزود: خوشبختانه بعد از ورود رسانه به موضوع، حضور مسئولان در صحنه پررنگ‌تر شد و ادبیات و گفتار و رفتارشان کلا نسبت به قبل تغییر کرد و تیمی هم برای بررسی به بیمارستان آمدند.