kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۴۵۴
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱

ادامه واکنش‌های منفی به برجام 2 رئیس‌جمهور

واکنش‌های منفی دانشگاهی به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور در خصوص برجام 2 همچنان ادامه دارد.


دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان کشور در این خصوص گفت: برجام روندی جناحی و سیاستمدارانه برای به دست آوردن صندلی‌های پارلمان و استمرار حرکت سیاسی دولت تدبیر و امید است و این ناامیدی را در بین مردم تزریق می‌کند که دولت نمی‌خواهد پاسخگوی نتیجه برجام یک باشد.
زینلیان به خبرگزاری دانشجو گفت: فراموش کردن اثرات و تبعات و فواید و ضررهای روند اجرای برجام می‌تواند فرار رو به جلو از سوی عده‌ای از مسئولان باشد. عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور نیز گفت: اظهارات روحانی جنبه تبلیغاتی دارد و متاسفانه ما پس از برجام یک، شاهد هیچ امر ملموسی در بحث اقتصاد نبودیم. کار‌شناسان اقتصادی نیز معتقد بودند که اگر آمریکایی‌ها به وعده‌های خود عمل هم کنند دردی از اقتصاد ما درمان نخواهد شد.
محمد نوری با بیان اینکه نسخه درمان اقتصاد کشورمان اقتصاد مقاومتی است اضافه کرد: برجام یک و برجام دو و حتی تا برجام صد را هم اگر  برنامه‌ریزی کنند نسخه اصلی و حیاتی‌‌ همان است که مورد توجه رهبر معظم انقلاب بوده که‌‌ توجه به درون و اقتصاد مقاومتی است.
میکائیل دیانی، قائم مقام اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل هم گفت: امروز این سوال در بین مردم وجود دارد که اصلاً مگر برجام یک، دارای منزلت ویژه‌ای است که بخواهیم برجام دو را شروع کنیم؟ و آیا دولت به وعده‌هایی که برای پسابرجام داده بود عمل کرده که بحث برجام دو را مطرح می‌کند؟
دیانی با بیان اینکه پس از برجام یک کدام تحول جدی در عرصه‌های اصلی مثل اقتصاد و اشتغال و رکود ایجاد شده که دولت امروز به دنبال برجام دو است؟، اظهار داشت: اگر منظور از برجام دو گفت‌وگوی دولت با منتقدان است، دولت و شخص رئیس‌جمهور باید ابتدا ادبیات خود را نسبت به منتقدان حداقل مثل آمریکا و غرب کند.