kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۴۵۱
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* همدلی و هم‌زبانی برخی با اوباما برای حذف شعار مرگ بر آمریکا از بدو مذاکرات با 5+1 از طریق جمع‌آوری بنرها و تبلیغات ضدآمریکائی شروع شد و تا برگزاری جشن 22 بهمن امسال با حذف شعارهای مرگ بر آمریکا از دیوار مدارس  توسط آموزش و پرورش ادامه داشت. اما در راهپیمائی 22 بهمن یکپارچگی مردم در شعار مرگ بر آمریکا گویی فضای محرمانه دولت را درهم ریخت و نشان داد به هیچ‌وجه نمی‌توان با خواست مردم مقابله کرد. ظاهرا ادامه نشست‌ها با «کری» هم تحت هر عنوان برای مردم و نظام مطلوب نیست. برجام 2 نیز هر چه باشد فقط می‌تواند محفل چند نفره برجامیان را گرم و کام برخی را در پسابرجام شیرین نماید.
طالعی
* از باب امر به معروف و نهی از منکر به رئیس‌جمهور توصیه می‌کنم به جای پرداختن به برجام 2 و مسائل حواشی به فکر بهبود اشتغال جوانان و رفع رکود باشند!
مینائی
* برجام یک چه گلی بر سر جامعه زده است که دولت درصدد عملیاتی کردن برجام 2 است! آیا کسی نیست به عنوان مدعی‌العموم مانع این گونه سرگرمی‌های روزمره مسئولین اجرائی شود تا برخی از مشکلات کشور چون تورم، رکود، اشتغال و... ترمیم یابد؟!
نجاری - کاشان
* از دستاوردهای درخشان فرجام برجام، زدن چوب حراج به نفت و گاز کشور، بدهی‌های سرسام‌آور دولت به بانکها، کمبود اعتبارات برای کمک به تولیدکنندگان، عدم پرداخت خسارتهای وارده به کشاورزان مناطق آسیب‌دیده، عدم پرداخت پاداش بازنشستگان و عدم هماهنگ‌سازی حقوق دریافتی آنها، قطع شیر بچه‌ها در مدارس و ده‌ها مشکل اقتصادی دیگر است.
8866---041
* بنده کارمند یکی از بانکهای بزرگ کشور هستم و تاکنون هیچ سوئيفتی رفع تحریم نشده است و همچنان هیچ تغییری در عملکرد بانکها به نسبت قبل از ادعای رفع تحریم‌ها دیده نمی‌شود. از مسئولان تقاضا داریم این‌قدر حرفهای بیهوده به خورد مردم ندهند.
جواد از قزوین
* رهبر معظم انقلاب مکرر از مسئولین می‌خواهند کشور را به سمت تولید داخلی سوق دهند ولی متاسفانه برخی مسئولین دولتی کشور را به سمت واردات و وابستگی بیشتر به خارج سوق می‌دهند چرا؟! مگر در ساخت ماهواره به آستانه خودکفائی نرسیده بودیم؟! چرا وزیر ارتباطات از عقد قرارداد با کشورهای خارجی برای خرید ماهواره خبر می‌دهد؟ چرا باید شاهد خروج متخصصان فضائی کشورمان از وطنشان باشیم؟
2795---0915
* فرزندم پرسید بابا چقدر عیدی به من می‌دهی؟ یاد سخن برخی دولتمردان افتادم و گفتم محرمانه است!
4812---0912
* لازم است ملت با هوشیاری کامل در انتخابات که میراث ارزشمند امام راحل(ره) است با انتخاب افراد اصلح پاسخ بی‌عدالتی‌ها را بدهند و فریب وعده‌های انتخاباتی را نخورند. به گفته رهبر عزیزمان کسی که چشمش به دست بیگانگان باشد و از توان داخلی جوانانمان غافل باشد گره‌ای از مشکلات جوانان باز نخواهد کرد.
8612---0912
* مردمی که در راهپیمائی 22 بهمن شرکت می‌کنند حساب انقلاب و رهبری را از ناتوانی‌ها، بی‌عرضگی‌ها و یا لجاجت‌های برخی  دولتمردان جدا کرده‌اند!
3104---0912
* رئیس اسبق سازمان هواپیمائی گفت ایرباس در بحران اقتصادی اخیر فرانسه سه‌هزار نیروی خود را اخراج کرد! رئیس‌جمهور فرانسه گفت هدف او ایجاد اشتغال برای جوانان ایران است! و حالا مسئولین کشورمان با قرارداد محرمانه با فرانسه خرید 118 فروند هواپیما و پژو را کلید زدند! بگردید و پیدا کنید پرتقال‌فروش را!
2795---0915
* وقتی برخی اعضای هیئت مذاکره‌کننده آمریکائی اذعان می‌کنند که ایران هیچ‌گاه دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و انحرافی در صنعت هسته‌ای ایران تاکنون مشاهده نشده است، چرا مسئولین دولتی به دادگاه بین‌المللی از آمریکا و همپیمانانش به خاطر تحریم‌های هسته‌ای ظالمانه چندین ساله شکایت و مطالبه غرامت خسارت وارده نمی‌کنند؟
3419---0915
* به همه دولتمردان خصوصا دستگاه دیپلماسی به ويژه دکتر ظریف توصیه می‌کنم یادداشت روز کیهان خصوصا یادداشت‌های آقای شریعتمداری را مطالعه کنند. در گذشته نیز تمام قراردادهای بین‌المللی خسارت‌بار در زمان انعقاد با تبلیغات فتح‌الفتوح معرفی می‌شده، اما گذر زمان چیز دیگری را به اثبات می‌رسانده است. مبادا برجام هم به آن سرنوشت دچار گردد!
طباطبائی
* با تبریک ایام‌الله سالگرد پیروزی انقلاب و خلق حماسه دیگر در 22 بهمن امسال توسط ملت قهرمان کشورمان، از برنامه بسیار روشنگر ثریای شبکه یک تشکر می‌کنم.
صادقی
* «روز ولنتاین» در کجای فرهنگ ما قرار دارد؟ نه فرهنگ دینی و نه فرهنگ باستانی. پس چرا همراه اول پیامک تبلیغ می‌فرستد؟ مگر قرار نیست با تهاجم فرهنگی مقابله شود؟ مگر تبلیغ ولنتاین در مغازه‌ها ممنوع نیست.
2975---0918
* آقای ابراهیم حاتمی‌کیا با نقد دولت از دریافت سیمرغ بلورین حذف شد. به ایشان عرض می‌کنم جناب آقای حاتمی‌کیا شما ابراهیم سینمای ایران شدید و سیمرغ بلورین را از ملت گرفتید. اگر دولت با شما این کار را نمی‌کرد جای سوال بود و اگر ده‌ها سیمرغ بلورین هم می‌گرفتید جایگاهی که اکنون پیدا کردید نمی‌یافتید دولت با ندانم‌کاری خود معرف شایستگی شما شد.
عربی
* از اقدام بنیاد شهید و امور ایثارگران که جان‌باختگان حادثه منا را جزو شهدا قلمداد کردند تقدیر و تشکر می‌شود.
علیمردانی
* بازنشسته تامین اجتماعی هستم با تاخیر 16 روزه حقوق‌ها و با این حقوق یک میلیون و چهار صد هزاری و اقساط و حق و حقوق زن و بچه چگونه قادر به عمل جراحی آب مروارید چشمم باشم؟ متاسفانه تامین اجتماعی نیز هر روز با برنامه‌های جدید زندگی را بر ما بازنشستگان سخت‌تر می‌کند.
رجب‌پور
* محلی که در منطقه عظیمیه کرج (خیابان شهید علیاری) قرار بود به فضای سبز تبدیل شود متاسفانه به ساختمان‌سازی و مکان سازمان آب کرج تبدیل شده و این امر آسایش و آرامش مردم محل را برهم زده است. از مسئولین امر درخواست رسیدگی دارم.
خورشیدی - کرج
* از شهریور امسال مدارک بیمه تأیید شده مستندات پزشکی خود را برای دریافت حق بیمه تکمیلی به اداره آموزش و پرورش داده‌ام اما هنوز هم پرداخت نشده است. چرا این قدر تعلل و بی‌برنامگی حاکم است؟ و متأسفانه به علت مطلع نکردن آقای وزیر، ایشان می‌گوید هیچ مشکلی وجود ندارد و تمام فرهنگیان بیمه تکمیلی دارند!
یک فرهنگی از منطقه 3 تهران
* مالیاتی که از کارگران گرفته می‌شود براساس درآمد سرپرست خانوار است حال آنکه باید براساس درآمد سرانه خانوار باشد. یک خانواده 5 نفره با درآمد 2 میلیونی همان مقدار مالیات می‌دهد که خانواده‌ای 2 نفره با درآمد 2 میلیون می‌دهد. این تأثیر سوء بر افزایش مالیات بر خانواده‌های پرجمعیت دارد.
0000---077
* طبق فرمایش حضرت رسول‌اکرم(ص) تا عرق کارگر خشک نشده باید حقوقش را داد. بازنشسته سال 94 از دانشگاه فنی و حرفه‌ای هستم پس از 30 سال خدمت پاداش و سنوات را ندادند و اعلام کردند وزارت علوم تا وقتی حقوق و سنوات کارگران نیمه اول سال را ندهند، پاداش و سنوات شما هم پرداخت نمی‌شود. آیا این است تدبیر دولت تدبیر و امید.
0204---0113
اینجانب بازنشسته آموزش و پرورش با حقوقی یک میلیون تومانی با 5 سر عائله بلافاصله‌ پس از دریافت وام 10 میلیونی جهت رفع مشکلات زندگی و واریز آن به بانک، پیامکی را مبنی بر قطع یارانه دریافت نمودم. آیا دولتی که شعار امید می‌دهد باید یارانه بازنشسته با حقوق اندک و عیالوار را قطع نماید؟ از مسئولان انتظار رسیدگی به این امر را دارم.
جعفری 3305---0919
* اداره دارایی هر کدام از ما اغذیه‌فروشان اسلامشهر را به دلیل عدم نصب صندوق فروش در مغازه بالای 2 میلیون تومان جریمه کرده است. هرچه دلیل می‌آوریم که اتحادیه اغذیه‌فروشان در این مورد اطلاع‌رسانی نکرده و ما بی‌خبر بوده‌ایم گوش شنوایی در کار نیست.
عبدالحسینی