kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۴۴۸
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
شمخانی در دیدار هماهنگ‌کننده ارشد امنیتی غنا:

اعزام نیرو به سوریه بدون خواست این کشور موجب تصاعد بحران می‌شود

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اصرار بر تجربیات شکست‌خورده قبلی و طرح موضوعاتی همچون اعزام نیرو به سوریه بدون درخواست این کشور موجب تصاعد بحران و پیچیده‌تر شدن شرایط کنونی خواهد شد.


«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار «یاو دونکور» هماهنگ‌کننده ارشد امنیتی غنا بر گسترش روابط بین ایران و کشورهای آفریقایی به ویژه استفاده از ظرفیت جنبش عدم تعهد تاکید کرد.
وی از احساس تبعیض، محرومیت اقتصادی و فقر فرهنگی به عنوان زمینه‌هایی که می‌تواند موجب جذب جوانان به جریان‌های تروریستی شود نام برد و اظهار داشت: جامعه جهانی باید ضمن تلاش مشترک برای رفع این ریشه‌ها، بسترهای شکل‌گیری تروریسم به عنوان اصلی‌ترین تهدیدکننده امنیت و ثبات در جهان را از میان بردارد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ریشه تروریسم در منطقه و جهان از جمله آفریقا یکسان است، تاکید کرد: مبنای ایدئولوژیک و منابع پشتیبانی مالی و تسلیحاتی از گروه‌های تروریستی کاملا شناخته شده و یکسان بوده و تنها با اراده‌ای جهانی امکان مسدودسازی این مسیرها فراهم خواهد شد.
شمخانی با اشاره به رفتارهای دوگانه برخی کشورهایی که طی سال‌های متمادی مبدا و منشأ تروریسم بوده‌اند و اکنون ادعای تشکیل ائتلاف برای مبارزه با تروریسم را دارند، افزود: بدون شک اصرار بر تجربیات شکست خورده قبلی و طرح موضوعاتی چون اعزام نیرو به کشور سوریه بدون درخواست این کشور، موجب تصاعد بحران و پیچیده‌تر شدن شرایط موجود خواهد شد.
وی غنا را سرزمین فرصت‌ها و ظرفیت‌های بی‌شمار برای افزایش همکاری‌ها بین 2 کشور و گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و تجاری دانست و تصریح کرد: اولویت جمهوری اسلامی ایران، توسعه روابط راهبردی با کشورهایی است که در دوران تحریم‌های ظالمانه تحت تاثیر فشار نظام سلطه قرار نگرفته و روابط خود را با کشورمان حفظ کردند.
به گزارش فارس، یاو دونکور هماهنگ کننده ارشد امنیتی غنا نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم گسترش همکاری‌ها بین 2 کشور خاطرنشان کرد: مایل به بهره‌مندی از تجربه‌های امنیتی ایران به ویژه در زمینه مقابله با تروریسم هستیم.