kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۴۴۴
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹

آمریکا: تمام منطقه در تیررس موشک‌های مرگبار ایران است(خبر ویژه)

مدیر آژانس اطلاعاتی پنتاگون خطاب به کنگره گفت: با اجرای توافقنامه هسته‌ای و متعاقب آن کاهش تحریمهای اعمال شده علیه ایران در مقیاس وسیع، این کشور اکنون به خرید سامانه‌های تسلیحاتی پیشرفته روسیه پرداخته و در آینده نزدیک از این بنیه نظامی خود در جنگ داخلی سوریه بهره‌برداری خواهد کرد.


به گزارش پایگاه اینترنتی «واشنگتن بیکن» در نشست استماع کنگره، سناتور دمکرات ریچارد بلومنتال از ایالت کنتیکت از وینسنت استوارت پرسید در مورد اظهارات قبلی‌اش  مبنی بر اینکه «بعید است که ایران با دریافت حدود 50 تا 150 میلیارد دلار از محل لغو تحریم‌ها بتواند بنیه نظامی خود را تقویت کند» توضیح دهد. وی در پاسخ گفت: «در آینده نزدیک بعید است چرا که من فکر می‌کنم که تمرکز بر دستاوردهای اقتصادی داخلی خواهد بود. با این حال، پس ‌از 35 سال تحریم‌،  ایران از توانمندترین نیروی موشکی در منطقه برخوردار شده است. قدرت مرگبار و دقت این موشک‌ها را تقویت کرده است. تمام بردهای موشکی را پوشش داده و اکنون می‌تواند تمام اهداف منطقه‌ای‌اش را در تیررس خود قرار دهد.»
وی در پاسخ به یک سوال دیگر بلومنتال در مورد تخمین زمانی خود برای صرف این پول گفت: «این کار در درازمدت صورت خواهد گرفت. ما پیش از این شاهد توافقنامه ایران و روسیه در مورد سامانه پدافند هوایی اس-300 بودیم.
ما اکنون شاهد آن هستیم که روسیه پس از استقرار نظامی در خارج از این کشور در سوریه قابلیت‌های زیادی را به نمایش گذاشته است.»
جامعه اطلاعاتی آمریکا در ارزیابی سالانه خود، ایران و روسیه را بزرگترین تهدید علیه خود دانستند.