kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۴۴۰
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
حجت‌الاسلام سعیدی:

سپاه هیچ دخالتی در انتخابات نداشته و ندارد

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه سپاه هیچ دخالتی در انتخابات نداشته و نخواهد داشت، گفت: تنها اظهارات فرمانده کل، سخنگو و نماینده ولی فقیه در سپاه، مواضع رسمی این نهاد است.



به گزارش فارس، حجت‌الاسلام علی سعیدی صبح دیروز در نشست خبری درخصوص مواضع سپاه در موضوعات مختلف، گفت: قطعا حضور مردم در انتخابات برای اثبات چندمین بار دفاع از انقلاب، در عرصه‌های منطقه‌ای و جهانی بسیار مهم است و می‌تواند زمینه‌ساز تغییر نگرش مردم منطقه و جهان باشد.
علی سعیدی با بیان اینکه آمریکا عمق استراتژیک و اقتدار ما را هدف گرفته است لذا مردم باید از هوشیاری بالایی برخوردار بوده و مشارکت فعال و رای هدفمند در انتخابات داشته باشند، تصریح کرد: اگر دولت بخواهد برجام را با جدیت دنبال کند نیازمند مجلس انقلابی است و تحقق خواسته‌های نظام در شرایط تعیین شده برای برجام، مستلزم داشتن مجلس خبرگان و شورای اسلامی انقلابی است، چون ما با زیاده‌خواهی آمریکا مواجهیم و آمریکا می‌خواهد به موضوعات فراهسته‌ای ورود پیدا کند.
وی درخصوص برخی شایعه‌ها و جوسازی‌ها علیه سپاه خصوصا در آستانه انتخابات اظهار داشت: تنها اظهارات فرمانده کل، سخنگو و نماینده ولی فقیه در سپاه، مواضع رسمی این نهاد است و اگر سایت و یا خبرگزاری یا فرمانده‌ای اظهار نظر می‌کند، اینها مواضع شخصی است نه موضع سپاه.
سعیدی با تاکید بر اینکه سپاه هیچ دخالتی در انتخابات نداشته، ندارد و نخواهد داشت،تصریح کرد: وظیفه ذاتی سپاه در وهله اول روشنگری صحنه‌ها و جریان شناسی است و گاهی به عنوان ضابط قضایی و در مقام پاسخگو به مراجع قانونی عمل می‌کند که این با دخالت فرق دارد و هیچ‌گاه سپاه وارد مصادیق نخواهد شد.
نماینده ولی فقیه در سپاه با توجه به تعدد کاندیداها و با بیان اینکه در هیچ جای دنیا نیست که افراد تنها با 2 شرط بتوانند در انتخابات ثبت نام کنند، افزود: قانون باید اصلاح شود و چرخه ورود به کاندیداتوری تا تایید و خروج متوازن شود.
وی با اشاره به هجمه‌ها و جوسازی‌های متعدد علیه سپاه با اشاره به اینکه هرچقدر هم که سرمایه‌گزاری کنیم، نمی‌توانیم پاسخگوی این حجم انبوه حملات باشیم، تصریح کرد: در این مورد باید به شیوه‌های متفاوتی به مردم اطلاع رسانی کنیم. برای مثال، اقدامات قرارگاه سازندگی خاتم تنها با مصاحبه منتقل نمی‌شود بلکه باید با چندین مستند آن را به مردم عرضه کرد و گفت که در سالهای اخیر، بیش از یک دهه است که سپاه به سمت پروژه‌های سنگین رفته و هیچ‌گاه هم رقیب بخش خصوص نشده است.
سعیدی همچنین به موضوعات منطقه‌ای اشاره کرد و با بیان اینکه جنگ سوریه، چریکی و درون شهری است، گفت: ما در سوریه فقط حضور مستشاری داریم و از اعزام نیرو بصورت متفرقه بشدت پرهیز می‌شود. ما در اعزام، محدودیت زیادی قائلیم اما از طرفی استقبال زیادی هم برای این حضور وجود دارد.
نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه امروز دوست و دشمن بر نقش مستشاری ایران در عرصه تغییر معادلات در سوریه اعتراف دارند، تصریح کرد: ورود روسیه، ایران و حضور داوطلبین از دیگر نقاط، روحیه سوری‌ها را افزایش و معادلات را به نفع آنها تغییر داده است.
وی گفت: مذاکرات و نوع رفتار عربستان و ترکیه نشان می‌دهد آنها از ادامه نبرد بشدت نگران هستند و حلب بصورت کامل در اختیار ارتش سوریه قرار خواهد گرفت. جوسازی‌ها و تبلیغات سعودی‌ها برای اعزام نیرو به سوریه تنها یک شعار است، آنها اگر می‌توانستند در یمن موفق می‌شدند و اگر هم بخواهند اقدامی کنند، پشیمان خواهند شد.