kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۴۳۰
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴

«مَلِک الضّالین»؛ اولین ترانه مصری علیه «آل سعود»(اخبار ادبی و هنری)

ترانه‌ و نماهنگی که با لهجه مصری در شبکه یوتیوب منتشر شده، اولین و جسورانه‌ترین نماهنگ و اقدام فرهنگی- سیاسی علیه آل سعود و عربستان در دنیای عرب است.



به گزارش فارس، نماهنگ و ترانه‌ای با لهجه مصری در اینترنت منتشر شده که «آل سعود» را به دلیل «فروش سوریه به دشمنان» و «تخریب یمن» به باد انتقاد گرفته است.
این نماهنگ (ویدئوکلیپ) با نام «ملک الضالین» (پادشاه گمراهان) به همه کسانی تقدیم شده که یا شمشیر آل سعود جان آنان را گرفته یا زندان آل سعود یا اینکه آل سعود آنان را تکفیر کرده است.
این نماهنگ در نوع خود و در زیر سایه امپراتوری رسانه‌ای آل سعود در خاورمیانه، اولین اقدام فرهنگی- سیاسی تُند در جهان عرب علیه آل سعود است که با این جسارت و صراحت تولید شده است، چرا که با نشان دادن تصاویر سران فعلی عربستان آنان را مسبب مصیبت مردم عرب در سوریه و یمن و سایر نقاط منطقه معرفی می‌کند.
برخی سایت‌های یمنی نیز به دلیل رویکرد ضدسعودی این فیلم در خصوص جنگ یمن آن را بسیار بازنشر کرده و از آن استقبال کرده‌اند.
این نماهنگ به «دروازه صلح را باز کنید» نیز مشهور شده و اولین جمله از شعرش این است که دروازه صلح را باز کنید و این آدم‌های پست (یعنی آل سعود) را بیرون بیندازید.