kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۴۱۶
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران:

موشک‌های ما از ایده‌ تا محصول کاملا ایرانی است

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران گفت: ایران امروز بزرگترین قدرت نظامی منطقه است و ما بیش از 85 درصد نیازمندی‌های اساسی خود را در داخل تامین می‌کنیم.

مشهد- خبرنگار کیهان:

سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده در جمع دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: امروز در حوزه تامین تسلیحات وابستگی نداریم و موشک‌های ما از ایده تا محصول کاملا ایرانی هستند.
وی افزود: در بقیه موارد نیز در مراحل نهایی تحقیقات هستیم و می‌توانیم بگوییم خودکفا هستیم.
او ادامه داد: ما با تکیه بر توان داخل، کار و تلاش جهادی و کمک نیروهای دلسوز به توانمندی در منطقه دست یافته‌ایم که ما را در بخش تامین تسلیحات غیر وابسته کرده است و اکنون موشک‌های ما از ایده تا محصول کاملا ایرانی هستند.
به گفته وی ساخت ده‌ها رادار از جمله کاشف1، کاشف 2 و رادار غدیر نشانگر دستیابی ما به تکنولوژی و توانمندی در این زمینه است.
حاجی‌زاده با اشاره به توان بالای موشکی ایران در منطقه هم،‌ گفت: امکانات پدافندی ما به‌ اندازه‌ای است که جواب رژیم صهیونیستی را بدهیم، اما رژیم صهیونیستی در قد و قواره این جنگ‌ها نیست.
فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به تلاش برای حفظ امنیت کشور گفت: دشمن در حال تلاش برای نفوذ به کشور است.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش‌های دشمنان در ایجاد ناامنی در کشور گفت: در حوزه نظامی آمریکایی‌ها چندین بار تلاش کرده و به منطقه آمده‌اند، اما توانی در مقابل ایران ندارند و نمی‌توانند کاری انجام دهند؛ آن‌ها جرات درگیری نداشته و جسارت این کار را ندارند. وی از «نفوذ» به عنوان رویکرد خصمانه دشمن در برابر انقلاب اسلامی یاد کرد و با بیان اینکه دشمن در ارتباط با ما قادر به انجام هیچ کاری از بیرون کشور نیست، گفت: آن‌ها قصد دارند با ورود به داخل و نفوذ در مراکز قدرت و همچنین دسترسی به عده‌ای که می‌توانند تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر باشند، نقشه خود را دنبال کنند.
وی گفت: هر زمانی که ما یک پرتاب موشکی داریم، هواپیماهای جاسوسی دشمن به کار می‌افتد و بنابر این دشمنان به کمتر از نابودی ما قانع نیستند.