kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۴۰۱
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷
دبیر کل سازمان‌ عفو بین‌الملل:

غرب، عامل اصلی جنگ‌ها و ناآرامی‌ها در سراسر جهان است

دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل با تاکید بر اینکه «بسیاری از نقض حقوق بشرها در سراسر دنیا با کمک تسلیحات غربی انجام می‌شود»، این بلوک را «مقصر بسیار بزرگ» درگیری‌های خشونت‌آمیز در سراسر دنیا دانست.



در حالی که  غرب طی دهه‌های اخیر همواره مداخلات نظامی و جنایتکارانه خود در مناطق مختلف جهان و به‌ویژه غرب آسیا را به بهانه نقض حقوق بشر انجام داده، با این وجود «‌سالیل شتی» دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل در کنفرانس امنیتی مونیخ تاکید کرد که بسیاری از این نقض حقوق بشرها در دنیا با تسلیحاتی انجام می‌شود که قدرت‌های غربی در اختیار عاملان این گونه جنایت‌ها قرار داده‌اند. برخی از این گروه‌ها حتی توسط ارتش‌های غربی آموزش دیده‌اند. این مسئله منجر به یک چرخه خشونت شده است.
به گزارش تسنیم، «شتی» غرب را یکی از مسئولین و مقصرین مهم درگیری‌های خشونت‌آمیز در دنیا ارزیابی و تصریح کرده که «ما نه تنها با یک بحران امنیت و پناهندگان مواجه هستیم بلکه یک بحران رهبری داریم. جامعه جهانی باید برای حمایت از غیرنظامیان در درگیری‌ها وارد عمل شود، پناهندگان را اسکان دهد و راه‌های امن‌تری را برای پناهندگی خلق کند.»
وی افزود: «بیش از نود درصد پناهجویان در دنیا به دنبال حمایت در کشورهای همسایه هستند و در مسیر رفتن به دنیای غرب قدم نمی‌گذارند. زمانی که در این مسیر قرار گیریم که پناهندگان را به عنوان جنایتکار ارزیابی کنیم حمایتی که سزاوار آن‌ها است را فراموش می‌کنیم.»
مقصود دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل واکنش غیرانسانی رهبران غرب با پناهجویانی است که از ترس داعش به اروپا هجوم آورده‌اند. داعشی که با حمایت‌های همین کشورهای غربی روی کار آمده است.