kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۳۹۷
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷

عکسی که خبر اول رسانه‌های دنیا شد /پیوند رسمی آل سعود و اسرائیل

همزمان با تاکید نتانیاهو بر همراهی کشورهای عربی با اسرائیل رسانه‌های رژیم صهیونیستی با انتشار تصاویر دست دادن مقام اسرائیلی با شاهزاده سعودی نوشتند، عربستان و اسرائیل هیچ گاه این‌قدر به هم نزدیک نبوده‌اند!


در چند سال اخیر عربستان به مناسبت‌های مختلف با رژیم‌صهیونیستی همراهی کرده است و حتی برخی مقامات صهیونیستی از وجود پروازهای محرمانه دو طرفه خبر داده‌اند. «انور عشقی» مشاور شاه سابق سعودی چند ماه پیش به صورت جدی برلزوم برقراری رابطه میان کشورهای عربی و رژیم‌صهیونیستی تاکید کرد. اما اکنون این روابط نزدیک‌تر از هر زمانی شده است. به گزارش ایرنا، رسانه‌های صهیونیستی با تاکید بر این که رژیم‌های سعودی و اسرائیل بیش از هر زمان دیگری به هم نزدیک شده‌اند، اعلام کردند که «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی و شاهزاده «ترکی الفیصل» رئیس سابق دستگاه امنیتی سعودی در کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر دست دادند و خوش وبش کردند. رسانه‌های صهیونیستی افزودند که دست دادن «یعلون» و «ترکی الفیصل» در پایان سخنرانی وزیر جنگ اسرائیل در جلسه‌ای پیرامون موضوع خاورمیانه در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ صورت گرفت. انتشار این تصاویر مثل بمب در رسانه‌ها صدا کرده است.«یعلون» در این سخنرانی در مورد روابط بین رژیم‌صهیونیستی و سعودی و دیگر کشورهای عربی حرف زد و گفت که این روابط فعلا به یک روابط رسمی دیپلماتیک تبدیل نشده است.
 وی افزود:«اسرائیل به دنبال کانال‌هایی برای گفت‌وگو با کشورهای عربی سنی همسایه است و من از مصر و اردن فقط سخن نمی‌گویم، بلکه منظورم کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و کشورهای شمال آفریقا است اما متاسفانه از نمایندگان این کشورها الان کسی اینجا نیست تا این سخن مرا بشنوند.» وزیر جنگ اسرائیل تاکید کرد:«برخی کشورهای عربی به طور آشکار با ما دست نمی‌دهند اما ما آنها را در نشست‌هایی در اتاق‌های دربسته ملاقات می‌کنیم.»!از سوی دیگر «بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائيل اعلام کرد، بیشتر کشورهای عربی، اسرائيل را همپیمان خود می‌دانند نه دشمن.
این اعتراف صریح «نتانیاهو» بیانگر عمق خیانت کشورهای عربی به مسئله فلسطین است.برخی تحولات در منطقه خاورمیانه از جمله پیروزی مقاومت علیه تروریست‌های تکفیری و رژیم صهیونیستی باعث شده روابط پنهان مرتجعین عرب با رژيم کودک‌کش صهیونیستی علنی شود.