kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۳۸۶
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰
واکنش سخنگوی ناجا به جمع‌آوری پنل‌های انتخاباتی هاشمی

برخورد پلیس با تبلیغات زودهنگام آگاهانه و بجا بود

سخنگوی ناجا در خصوص جمع‌آوری پنل‌های انتخاباتی هاشمی رفسنجانی از سوی پلیس در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: تعدادی از بنرهای تبلیغاتی که الزامات تبلیغاتی در آن رعایت نشده بود، جمع‌آوری و تحویل مرجع قضایی شد.


به گزارش مهر، سردار سعید منتظرالمهدی در هفتمین نشست خبری با حضور خبرنگاران در ستاد ناجا با تبریک میلاد حضرت زینب(س) گفت: در راهپیمایی ۲۲ بهمن همکاران ما با حضور مستمر خود راهپیمایی امنی را رقم زدند و هیچ‌گونه کنش اطلاعاتی در این راهپیمایی نداشتیم.
وی درباره بنرهای کشف شده در روز ۲۲ بهمن هم گفت: پلیس در این باره خوب ظاهر شد و من با این گفته سخنگوی قوه قضائیه مبنی بر ناآگاهی پلیس موافق نیستم. پلیس به‌جا و به‌موقع وارد عمل شد و با جمع‌آوری بنرهای تبلیغاتی و دستگیری توزیع‌کنندگان، آنها را به دستگاه قضا معرفی کرد.
منتظرالمهدی افزود: با کاندیداهایی که قصد برگزاری میتینگ‌های انتخاباتی دارند همکاری لازم انجام می‌شود اما لازم است نامزدهای انتخاباتی بدانند که پلیس با برگزاری هرگونه میتینگ بدون دریافت مجوز به شدت و بدون چشم‌پوشی برخورد می‌کند.
اثرات مخرب روانگردان‌های صوتی
وی درباره روانگردان‌های صوتی نیز گفت: فایل‌های صوتی روانگردان در جهان وجود دارد و انکارپذیر نیست. تاثیر آن مانند ریتالین بر مغز است اما خوشبختانه وجود آن در کشورمان هنوز اثبات نشده است. این مواد باعث سرخوشی کاذب می‌شوند و جوانان ما باید دقت کنند اگر حتی از سر کنجکاوی یک بار هم امتحان کنند اثرات مخرب آن شامل حالشان خواهد شد.
منتظرالمهدی اضافه کرد: باید درباره وجود مواد مخدر جدید حساسیت‌های لازم برای خانواده‌ها و مراکز آموزشی فراهم شود که خوشبختانه این مهم اتفاق افتاده است.
هیچ حاشیه امنی
 از نظر پوشش برای هنرمندان وجود ندارد
سخنگوی ناجا درباره حاشیه امن برای بازیگران و برخورد با پوشش خاص برخی از آنها در جریان برگزاری فیلم فجر گفت: قانون برای همه یکسان است، هنرمند و غیرهنرمند فرقی ندارد. همه باید به قانون احترام بگذارند و به نظر ما هیچ حاشیه امنی از نظر پوشش برای هنرمندان وجود ندارد کما اینکه در جریان برگزاری جشنواره از حضور بازیگرانی که پوشش نامتعارف داشتند، جلوگیری به عمل آمد.
وی درباره حضور گشت ارشاد در جریان جشنواره فیلم فجر نیز گفت: هیچ‌گونه دستگیری در جریان برگزاری جشنواره فیلم فجر نداشتیم و مردم از حضور گشت ارشاد بسیار راضی بودند. پلیس آنچه را که وظیفه خود است انجام می‌دهد اما افرادی که به دلیل بدپوششی توفیق حضور در جشنواره را نداشتند از این امر ناراضی بودند.
 فروش شوکر و باتوم
 فقط از طریق شرکت انتظامی ‌قانونی است
منتظرالمهدی در بخش دیگری از سخنان خود درباره فروش لباس‌های پلیسی گفت: این کار خلاف قانون است اما انجام می‌شود. فروش شوکر و باتوم فقط از طریق شرکت انتظامی قانونی است.
سخنگوی نیروی انتظامی درباره تمهیدات چهارشنبه آخر سال به انفجار دو شب گذشته در محله مرتضی‌گرد تهران و کشته شدن یک نفر و مجروح شدن ۶ تن دیگر اشاره کرد و گفت: درباره چهارشنبه آخر سال برنامه‌ها و مستندات زیادی ساخته شده است و روز به روز شاهد کاهش آمار تلفات در این زمینه بوده‌ایم هرچند باید فرهنگ‌سازی در این زمینه همچنان ادامه داشته باشد.
وی درباره متهمان پرونده سبزوار هم گفت: پرونده در حال بررسی است و متهمان در اختیار دژبان ناجا هستند و معاونت حقوقی ناجا در حال پیگیری قضایی ماجراست.
منتظرالمهدی گفت: همکاران ما طبق قانون آموزش می‌بینند که با آمادگی کافی با متهمان مواجه شوند.
سخنگوی ناجا درباره جعل عنوان صورت گرفته و ورود چندین دستگاه پورشه توسط یک خانم روستایی گفت: دستگاه قضایی در این رابطه ورود کرده است و متهمان اصلی شناسایی شده‌اند و بحث جعل عنوان هم از سوی پلیس آگاهی ادامه دارد.
وی درباره تهدیدات داعش در مرزها نیز گفت: همه چیز تحت کنترل است و هیچ‌گونه تهدیدی نداشته‌ایم ولی چند نفر توسط مرزبانی شناسایی و دستگیر شده‌اند و برخورد با تروریسم در مرزهای غربی و شرقی کشور همچنان ادامه دارد.