kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۳۵۴
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳

کدام را باور کنیم؟ پنهانکاری یا وعده رشد اقتصادی بی‌سابقه؟!(خبر ویژه)

وزیر اقتصاد به روال وعده‌های 30 ماه گذشته دولت وعده کرد کشور سال آینده رشد اقتصادی بی‌سابقه‌ای را تجربه کند.


علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد:اقتصاد کشور سال آینده به صورت قطعی از رکود خارج می‌شود و رشد اقتصادی بی‌سابقه‌ای را تجربه خواهیم کرد.
به گزارش نامه‌نیوز، طیب‌نیا در بازدید از سازمان بورس و اوراق بهادار که محمد فطانت رئیس این سازمان و جمعی از مدیران بورسی نیز حضور داشتند، افزود: براساس گزارش‌ها، ایران در سال آینده در بین کشورهای منطقه‌ برتر خواهد شد زیرا شرایط برای رشد و توسعه مساعد و مهیا است به نحوی که تورم مهار شده و به شرایط قابل قبولی رسیده‌ایم.
این اظهارات در حالی است که رئیس‌جمهور شهریورماه سال گذشته نیز اعلام کرده از رکود اقتصادی خارج شده‌ایم اما آمارهای بعدی معلوم کرد اقتصاد در رکود عمیق به سر می‌برد به نحوی که اکنون برای سومین فصل مراکز رسمی دولتی نظیر مرکز آمار و بانک‌مرکزی از انتشار آماررسمی رشد اقتصادی طفره می‌روند و حاضر نیستند آمار دقیق رشد منفی اقتصادی را منتشر کنند.
بنابراین انتظار طبیعی این است که مسئولان اقتصادی دولت ابتدا واقعیت آماری فعلی را اعلام کنند تا بعدا بشود سنجید که آیا رشد - آن هم از نوع بی‌سابقه - واقعیت دارد یا همچنان تداوم وعده‌های دو سال و نیم گذشته است؟!