kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۹۲۲
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶

کوتاه از انتخابات


لیست نهایی اصولگرایان در تهران مشخص شد
 لیست نهایی اصولگرایان در تهران در شورای مرکزی با اجماع تایید شد. غلامعلی حداد عادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت:  نهمین جلسه شورای ائتلاف به ریاست آیت‌الله موحدی برگزار شد.
به گفته وی، در این جلسه گزارش نهایی کارگروه تعیین نامزدهای اصولگرای تهران برای مجلس دهم به اطلاع اعضاء رسید و اعضا با در نظر گرفتن ملاحظات مختلف با اجماع پیشنهاد کارگروه را تایید کردند.
مرتضی آقاتهرانی، یحیی آل‌اسحاق، فاطمه آلیا، سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، لاله افتخاری، زهره الهیان، مهرداد بذرپاش، احمد توکلی، محمدنبی حبیبی، غلامعلی حدادعادل، پرویز داوودی، مجتبی رحماندوست، فاطمه رهبر، علیرضا زاکانی، محمد سلیمانی، زهره طبیب‌زاده نوری، محمدجواد عامری شهرابی، حجت‌الله عبدالملکی، لطف‌الله فروزنده، سیدعلی قریشی، اسماعیل کوثری، غلامرضا مصباحی مقدم، حسین مظفر، سیدمسعود میرکاظمی، الیاس نادران، محمد ناظمی اردکانی، سیدمحمود نبویان، بیژن نوباوه وطن، مرضیه وحیددستجردی و مهدی وکیل‌پور لیست نهایی اصولگرایان در تهران را تشکیل می‌دهند.

انصراف از انتخابات به نفع اصولگرایی
با نهایی شدن لیست اصولگرایان در تهران، برخی چهره‌های اصولگرا که برای شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی داوطلب شده بودند، انصراف خود را برای حمایت از لیست اصولگرایان اعلام کردند. بر این اساس، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز و ناصر سقای بی‌ریا سخنگوی جبهه پایداری برای حمایت از لیست اصولگرایان، از حضور در انتخابات مجلس دهم انصراف دادند. سقای بی‌ریا که از استان قم کاندیدا شده بود و قرار بود با تغییر حوزه، از تهران در انتخابات شرکت کند، با نهایی شدن لیست اصولگرایان تهران و برای حمایت از این لیست، انصراف خود را اعلام کرد. حجت‌الاسلام ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز و عضو شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان نیز که پیش از این اعلام کرده بود اگر در لیست اصولگرایان نباشد، از حضور در انتخابات انصراف داده و از لیست مورد توافق ائتلاف حمایت خواهد کرد، امروز اعلام انصراف کرد.

اصلاح‌طلبان باید سهم‌خواهی را کنار بگذارند
محمدرضا عارف رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در همایش اعتماد ملی که عصر دوشنبه در مجموعه الهادی تهران برگزار شد  با اشاره به رویداد مهم انتخابات که در کمتر از 20 روز آینده برگزار می‌شود، یادآور شد: با توجه به اهمیت انتخابات و حفظ دستاوردهای ارزشمند خرداد 92 ما از دو سال پیش تاکنون حضور حداکثری خود در انتخابات 94 را در دستورکار قرار دادیم و برای خلق حماسه‌ای همچون سال 92 و حتی باشکوه‌تر از آن برنامه‌ای داریم.
عارف با اشاره به تصمیم‌گیری‌های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در چند محور خاطرنشان کرد:  ما برای اولین بار طرحی به نام «فام» به عنوان فرم ارزیابی کاندیداها طراحی و برای حوزه‌ها ارسال کردیم، از این رو ما باید سهم‌خواهی و رقابت‌ها را کنار گذاشته و شایستگی‌ها را ملاک عمل قرار دهیم.

پایبندی جبهه پیروان خط امام و رهبری به ائتلاف اصولگرایان
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: این جبهه به لیست و خروجی ائتلاف اصول‌گرایان پایبند و ملتزم است و به‌طور کامل از این لیست حمایت می‌کند. سید کمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌‌‌وگو با تسنیم، با اشاره به انتشار لیست ائتلاف اصولگرایان، گفت: جبهه پیروان خط امام رهبری به لیست و خروجی ائتلاف اصولگرایان پایبند و ملتزم است و به‌طور کامل از این لیست حمایت می‌کند. وی گفت: دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری عضو شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان بود و به دلیل اینکه این لیست با نظر محوریت جامعه روحانیت مبارز تنظیم شده است، لذا جبهه پیروان خط و امام و رهبری به لیست ائتلاف اصولگرایان پایبند و ملتزم است.

لیست جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان ۲۷ بهمن منتشر می‌شود
رئیس جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان از انتشار لیست قطعی جبهه متبوعش در ۲۷ بهمن خبر داد. قدرتعلی حشمتیان رئیس جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان در گفت‌وگو با  تسنیم، اظهار داشت: جلسه جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان عصر روز گذشته در دفتر رئیس جبهه برگزار شد و با توجه به نظر شورای نگهبان مبنی بر اینکه نظر قطعی در مورد کاندیداهای تأیید و رد صلاحیت شده تا 27 بهمن اعلام خواهد شد، لذا جبهه ما مصمم است که لیست قطعی خود را در روز 27 بهمن منتشر کند.وی افزود: بنا بر پیشنهاد جمعی از احزاب عضو جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان در حکمی از سوی رئیس جبهه، اسماعیل ابراهیمی دبیر سابق حزب اصلاح و تدبیر و رئیس شورای سیاست‌گذاری حزب میهن اسلامی به  عنوان رئیس ستاد انتخابات جبهه منصوب شد.

مطهری: هیچ ائتلافی با دولت نخواهیم داشت
علی مطهری نماینده تهران با بیان اینکه لیست صدای ملت اوایل هفته آینده تهیه می‌شود گفت: برای تهیه این لیست هیچ ائتلاف و بده بستانی با گروه‌های مختلف و دولت نداریم.
مطهری در گفت‌وگو با تسنیم گفت:  برای قرار دادن اشخاص در لیست یک سری معیارهایی داریم که این معیارها شامل مستقل بودن، وامدار افراد و گروه‌ها نبودن، حریت و آزادگی، توجه به حقوق مردم و حساسیت نسبت به مسائل فرهنگی و احکام اسلام است. وی در پاسخ به این سؤال که برای تعیین گزینه‌ها آیا با دولت وارد مذاکره شده‌اید؟ گفت: خیر؛ اصلا توجهی به حامی دولت بودن یا نبودن یا عضو فراکسیون رهروان ولایت بودن یا نبودن، نداریم .