kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۴۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷

اخبار دانشگاه



نامه بسیج دانشجویی ۲۰۰ دانشگاه کشور خطاب به هاشمی رفسنجانی:
قصد شما قربانی کردن نوه امام بود
 بسیج دانشجویی ۲۰۰ دانشگاه کشور در واکنش به اظهارات هاشمی رفسنجانی علیه شورای نگهبان، نامه‌ای انتقادی خطاب به وی نوشتند.
به گزارش خبرگزاری دانشجو، در بخشی از این نامه آمده است: بعد از ۳۷ سال حضور در بدنه‌های رده اول نظام اسلامی آیا رواست نردبانی که خود بارها از آن گذر کرده‌اید و به واسطه آن به مسئولیت رسیده‌اید را اکنون به خاطر منافع حزبی و سیاسی به دور بیاندازید؟ زمان زیادی است که شما ترجیح داده‌اید از جایگاه ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام برای خط‌دهی و سرمشق دادن به رسانه‌ها و جریانات بعضاً ضد‌امام و انقلاب مشغول باشید، برای دانشجویان و فرزندان کوچک امام روح ا... این سوال به وجود آمده است که تا چه زمانی قصد گرفتن این ژست اپوزیسیونی را دارید؟
دانشجویان بسیجی ۲۰۰ دانشگاه کشور در ادامه افزودند: حفظ حرمت بیت حضرت امام بر همه ما واجب و لازم است اما از کی تا به حال ادای دین به امام(ره) بدین معناست که ما همه نهادهای قانونی و رسمی کشور را به باد تهمت و افترا بگیریم و در تریبون‌های رسمی کشور به هر که دلمان خواست و خوشمان نمی‌آمد برچسب بدهکاری و تازه به دوران رسیده بزنیم و برای تمام رسانه‌های معاند انقلاب خوراک تهیه کنیم؟ از چه زمانی شورای نگهبان باید به واسطه ارتباط نسبی با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و یا هر شخص محترم دیگری به قول حضرتعالی هدایایی را به سمت بیوت این اشخاص در قالب رانت‌های سیاسی ارسال کند؟ آیا واقعاً مرام و مکتب امام را این‌گونه شناخته و تفسیر می‌کنید که افراد منسوب به ایشان به واسطه اتصالشان به این بیت معظم دارای رانت ویژه‌ای باشند و تافته جدا بافته گردند؟
در بخش دیگری از این نامه تاکید شده است: آیا مشی و مرام امام این بود که مردم و جریانات سیاسی را بدهکار خودش بداند و از آنان بخواهد این بدهی را تسویه کنند؟ آیا امام همواره در سخنرانی‌هایشان نمی‌فرمود حتی من هم در برابر خانواده‌هایی که خون دادند و مقاومت کردند هیچ سهمی ندارم؟ متاسفانه این‌گونه به نظر می‌رسد که شما از ابتدا نیز قصد داشته‌اید با به صحنه کشاندن نوه حضرت امام و قربانی کردن وی و سپس ایجاد تنش و آشوب‌های سیاسی و دمیدن در آتش اختلافات برای خود نیز وجهه‌ای فراهم کنید و از این فضای ابهام آلود به نفع خود بهره برده و از این مظلوم‌نمایی کاذب و سیاسی نهایت استفاده را ببرید. چرا عادت دارید در آستانه تمامی مقاطع حساس انقلاب اسلامی به فرصت‌سوزی بپردازید؟ به نظر می‌رسد خودتان به این نتیجه رسیده اید که در یک فضای آرام و با ثبات جریان فکری و نوع عملکرد شما طرفداری نخواهد داشت و اتفاقی به نفع شما رقم نخواهد خورد.

همزمان با ایام‌ ا... دهه فجر صورت می‌گیرد
تجدید بیعت دانشگاهیان با آرمان‌های امام راحل
همزمان با ایام ا... دهه فجر، دانشگاهیان با حضور در مرقد مطهر امام‌خمینی(ره) با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید پیمان می‌کنند.
به گزارش تسنیم، براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در کمیته دانشجویی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی، روز 14 بهمن‌ ماه که به عنوان انقلاب اسلامی، نهضت علمی، اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی نام‌گذاری شده، روز تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام‌خمینی(ره) و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری است. این برنامه صبح امروز چهارشنبه در حرم مطهر امام‌خمینی(ره)  برگزار می‌شود.