kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۳۵۱
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲
فرمانده نیروی دریایی سپاه در جلسه علنی مجلس :

اطلاعات زیادی از موبایل و لپ تاپ تفنگداران آمریکایی به دست آمده است

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز از ملوانان نیروی دریایی سپاه که متجاوزین آمریکایی را دستگیر کرده بودند تقدیر به عمل آوردند، دریادار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در این جلسه گفت: اطلاعات زیادی از موبایل و لپ تاپ متجاوزین دستگیر شده به دست آمده است.



جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس برگزار شد.
علی لاریجانی رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود با اشاره به سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن گفت: امام(ره) در چنین روزی با ورود به ایران تحولی بنیادین در فکر، روش و منهجی که ملت ایران باید طی کند ایجاد کرد و با تیزهوشی و فراست در ظرف 10 روز انقلاب را از میان جریانات مزاحم عبور داد و اراده ملت ایران را در 22 بهمن در مقابل حرکت‌های آمریکا و دشمنان ایران محقق ساخت و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.
وی افزود: حرکتی که امام با ورود خود به ایران تلألو بخشید آگاه کردن قدرت امت اسلامی نسبت به ظرفیتی که در خود دارد بود. این امری بود که مورد غفلت واقع شده بود و مسلمانان در کشورهای مختلف مثل جزیره‌های مجزا از یکدیگر قرار داشتند و به حال یکدیگر دلسوز نبودند و امام این وحدت امت اسلامی را به عنوان یک حقیقت بزرگ در انقلاب اسلامی ایران پابرجا ساخت و همیشه در بیانات خود بر وحدت امت اسلامی تأکید داشت.
رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: متأسفانه امروز ما شاهدیم که جریان‌های مزاحم انقلاب اسلامی اعم از ابرقدرت‌ها، برخی از کشورهای عقب‌افتاده در منطقه در مقابل فکر امام به دنبال تفرقه در امت اسلامی هستند و مخصوصا با ورود و حمایتی که از جریان‌های تروریستی و تکفیری کردند باعث از هم پاشیدگی در بین بخش‌هایی از امت اسلامی شدند.
تقدیر مجلس شورای اسلامی از ملوانان نیروی دریایی سپاه
ملوانان دریایی سپاه که چندی پیش 2 شناور نیروی دریایی ارتش آمریکا را در آبهای خلیج فارس به علت ورود به آبهای سرزمین کشورمان بازداشت کرده بودند، از سوی مجلس و در آغاز جلسه علنی دیروز و با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه مورد تقدیر واقع شدند.
در این مراسم سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دریادار دوم پاسدار علی رزمجو، ناوسالار دوم پاسدار منوچهر احمد حسینی، ناوسروان مهدی داوری و ناوبان یکم پاسدار ابراهیم ابرار در جایگاه هیئت رئیسه مجلس حضور یافتند و با اهدای لوح و هدیه از آنها تجلیل به عمل آمد.
در این جلسه، سردار فدوی نیز در سخنانی به توضیح ماوقع دستگیری متجاوزان نظامی آمریکایی پرداخت و نمایندگان با فریاد «الله‌اکبر» همراهی کردند.
استخراج اطلاعات گسترده از لپ‌تاپ‌ها
 و موبایل‌های سربازان آمریکایی دستگیرشده
سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جلسه علنی مجلس و در سخنانی با اشاره به جریان دستگیری تفنگداران آمریکایی در آب‌های خلیج‌فارس، تصریح کرد: دستگیری سربازان آمریکایی وظیفه ما بوده و هست و سال‌های طولانی این وظیفه را انجام داده‌ایم. این دستگیری چهارمین دستگیری نظامیان آمریکایی‌ و انگلیسی‌ در آب‌های کشورمان محسوب می‌شود، در واقع این افتخار برای ایران وجود دارد که بتواند بدون هیچ نگرانی اعمال قدرت کند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه خداوند متعال در حساس‌ترین زمان که شیطان بزرگ سعی داشت با آغاز برنامه برجام حقارت‌هایی را برای ملت ایران ایجاد کند، همه نقشه‌های آنها را نقش بر آب کرد، تأکید کرد: از صفر تا صد این برنامه خدایی بود، چرا که بشر نمی‌تواند تمامی یک برنامه را طوری طراحی کند که بدون ضرر و زیان به انجام برسد.
وی ادامه داد: به رغم کوچک بودن جزیره فارسی و فاصله 130 کیلومتری آن از سواحل ایران، در این جزیره و در همه مکان‌های دیگر به مثابه این جزیره، ما آمادگی کامل داریم و به محض اینکه شناورهای آمریکایی چندصدمتر وارد آبهای سرزمینی ایران شدند ما به سراغ‌شان رفتیم. جزیره فارسی یک جزیره بسیار کوچک است که پاسداران سال‌هاست در این جزیره مستقر هستند و آمادگی کامل برای مقابله با دشمن را دارند، در حالی که آنها قصد داشتند به سمت جزیره عربی بروند، اما موتور قایق‌شان خراب شده و جریان آب آنها را چند صد متر وارد آب‌های ایران می‌کند، وضعیت به گونه‌ای است که بین جزیره فارسی و جزیره عربی، آبهای سرزمینی نصف می‌شود و 5 مایل متعلق به ایران و 5 مایل متعلق به جزیره عربی است.
سردار فدوی یادآور شد: از این جریان دستگیری چندین ساعت فیلم وجود دارد که این فیلم‌ها می‌تواند حقارت‌های بسیاری برای آمریکا به دنبال داشته باشد. در واقع اگر مسئولان آمریکایی می‌گویند ما از «دست بر سر گذاشتن» سربازان‌مان ناراحت و خجالت‌زده هستیم باید بگویم اگر مابقی فیلم‌ها را ببینند این سرافکندگی صدبرابر خواهد شد، هر چند ما به دنبال ایجاد حقارت برای دولت و ملتی نیستیم، اما اگر آنها بخواهند ایران را تحقیر کنند و خباثت کنند، فیلم‌ها را نمایش داده و موجبات خجالت‌زدگی و تحقیر بیشتر آنها را فراهم خواهیم کرد.
سردار فدوی افزود: اطلاعات زیادی از لپ‌تاپ‌ها و موبایل‌های آنها استخراج کرده‌ایم و متناسب با تصمیمی که گرفته می‌شود، قابل ارائه هستند، در واقع اگر توانمندی افراد به قدرت بی‌انتهای خداوند متصل شود، هیچ قدرتی در برابرش معنا و مفهوم نخواهد داشت.
طنین فریاد «مرگ بر آمریکا»
 در صحن علنی مجلس
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی دیروز همزمان با 12 بهمن‌ماه سالروز ورود امام‌خمینی (ره) به میهن اسلامی و در جریان نطق سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شعار «مرگ بر آمریکا» و «الله‌اکبر» سر دادند.
مصوبات نمایندگان
نمایندگان ملت در جلسه علنی دیروز به بررسی اولویت‌دار لایحه دائمی‌‌کردن احکام برنامه‌های توسعه رأی منفی دادند.
در این جلسه همچنین لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شد.
نمایندگان در نشست علنی دیروز دوشنبه پارلمان مواد لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی را مورد بررسی قرار دادند.
وکلای ملت پس از بحث و تبادل‌نظر بدون تصویب ماده‌ای، این لایحه را برای بررسی بیشتر و جمع‌آوری نظرات به کمیسیون اقتصادی ارجاع دادند.
خبر دیگر اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست علنی طرح الحاق یک بند به ماده 524 قانون آیین دادرسی مدنی را بررسی کردند.
وکلای ملت پس از بحث و تبادل نظر کلیات و جزئیات این طرح را به تصویب رساندند که طبق آن تبصره دو ماده 96 قانون اجرای احکام مدنی مصوب 1356/8/1 به شرح زیر اصلاح می‌شود: حقوق و مزایای نظامیانی که در جنگ هستند و مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی توقیف نمی‌شود.
کاهش ساعات کار بانوان شاغل
 دارای شرایط خاص
نمایندگان مجلس همچنین کلیات لایحه کاهش ساعات کار بانوان شاغل دارای شرایط خاص را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.
وکلای ملت با 115 رأی موافق، 27 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از 196 نماینده حاضر در صحن علنی، کلیات لایحه مذکور را مصوب کردند. در صورت تصویب نهایی جزئیات این لایحه، ساعات کار هفتگی بانوان شاغل اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی که موظف به 44 ساعت کار در هفته هستند اما دارای معلولیت شدید، فرزند زیر 6 سال تمام، همسر و فرزند معلول شدید یا مبتلا به بیماری صعب‌العلاج هستند یا زنان سرپرست خانوار شاغل در دستگاه‌های اجرایی و بخش غیردولتی اعم از مشمولان قانون کار و تأمین اجتماعی بنا به درخواست متقاضی و تأیید مراجع ذی‌ربط، 36 ساعت در هفته با دریافت حقوق و مزایای 44 ساعت تعیین می‌شود.
نمایندگان از توضیحات وزیر بهداشت
 قانع شدند
در جلسه علنی دیروز سوال موسی‌الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از وزیر بهداشت مطرح شد.
وی در سوالی از قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت پرسید: آقای وزیر!‌ علی‌رغم تلاش‌هایی که صورت گرفته، معضلات فراوانی در حوزه بهداشت کشور وجود دارد، مواد برنامه پنجم توسعه اجرا نشده و شما می‌دانید که امروز طرح تحول سلامت از سوی مرکز تحقیقات ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گرفته و به آقای رئیس‌جمهور گزارش شده است که اگر همکاران محترم و گزارش مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری را که خطاب به وزرا، مشاوران و معاونان رئیس‌‌جمهور داده شده را بخوانند پی می‌برند به عمق معضلات و مشکلاتی که طرح تحول سلامت وجود دارد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: امروزه طرح تحول سلامت هم به لحاظ تعرفه‌های پزشکی و هم به لحاظ تبعیض‌های فراوانی که بین کارمندان به وجود آورده و هم به لحاظ اختلاف سطح طبقاتی که به وجود آورده است. همچنین به لحاظ عدم نظارت و کنترل یک مصیبت در جامعه شده است. ثروتی ادامه داد:  چگونه است که متخصصان شما همه 30 تا 50 میلیون حقوق می‌گیرند در کجای دنیا این حقوق‌ها را می‌گیرند. تمام نظام سلامت دنیا را رصد کنید اگر پزشکان متخصص مانند ایران حقوق گرفتند من قبول می‌کنم. چقدر نابرابری و تبعیض، چقدر بی‌عدالتی؟
تا پایان 95 تمام کشور زیر پوشش
 شبکه بهداشت قرار می‌گیرد
سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در پاسخ گفت: سؤال مطرح‌شده متوجه بی‌عدالتی در حوزه سلامت است.
وی وجود بی‌عدالتی در حوزه سلامت را پذیرفت و افزود: در این حوزه هم مانند بقیه خدمات در کشور، بی‌عدالتی وجود دارد؛ امروز مراکز استان‌ها از بقیه نقاط برخوردارتر هستند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به وجود بی‌عدالتی در توزیع برخی رشته‌های تحصیلی اشاره کرد و افزود: کارنامه نظام باید در محرومیت‌زدایی بهتر از این بود، البته تلاش‌های زیادی صورت گرفته، اما باید گام‌های جدی‌تری برداشته می‌شد.
قاضی‌زاده به فعالیت حدود 60 دانشگاه علوم پزشکی در کشور اشاره کرد و افزود: ما تلاش کرده‌ایم توزیع منابع و اعتبارات به صورتی باشد که مناطق محروم در اولویت قرار گیرند.
نمایندگان مجلس از پاسخ‌های وزیر بهداشت قانع شدند
نمایندگان مجلس سؤال ملی موسی‌الرضا ثروتی نماینده بجنورد از سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
ثروتی در این سؤال از وزیر بهداشت پرسید: علت عدم اجرای اصل 48 قانون اساسی، توسعه متوازن استان‌ها، اجرای قانون برنامه پنجم توسعه و بودجه سالیانه چیست؟
پس از ارائه توضیحاتی از سوی وزیر بهداشت درباره سؤال، ثروتی اعلام کرد که از نحوه اجرای برنامه پنجم رضایت ندارد و از پاسخ‌های وزیر قانع نشده است و خواستار رأی‌گیری درباره سؤال است.
وکلای ملت نیز با 121 رأی موافق، 33 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از 194 نماینده حاضر در صحن علنی، پاسخ‌های وزیر بهداشت را قانع‌کننده دانستند.
اعلام وصول
طرح ایجاد سازمان ملی جوانان
علیرضا منادی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی امروز پارلمان چند مورد اعلام وصولی را قرائت کرد. بر این اساس، طرح ایجاد سازمان ملی جوانان اعلام وصول شد.
همچنین طرح تشکیل فراکسیون‌های مجلس نیز به صورت عادی اعلام وصول شد.
ارائه اطلاعات غلط به دولتمردان
سیدمسعود میرکاظمی نماینده تهران در نطق میان دستور خود در جلسه علنی گفت:  در دولت یازدهم شاهد ارائه آمار و اطلاعات توسط دولتمردان هستیم که جای بسی تعجب و جای تحلیل دارد. به راستی ریشه این اطلاعات غیرواقعی و غیرکارشناسی کجاست؟ به راستی این حلقه بسته و جریان خاص چه هدفی را از ارائه این اطلاعات به مدیران عالی دنبال می‌کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رئیس‌جمهور اخیرا عنوان کرد که علت مشکلات اقتصادی مردم فروختن نفت 25 دلاری در مقابل فروش نفت 147 دلاری در دوره قبل است.‌ای کاش رئیس‌جمهور به آمار و اطلاعاتی که به دستش می‌دهند کمی دقت کند.
میرکاظمی اظهار داشت: با توجه به گزارشات وزارت نفت و تفریغ بودجه سنوات قبل به راحتی می‌توان دریافت که متوسط فروش قیمت نفت طی دولت نهم و دهم معادل 79 دلار و در دولت یازدهم معادل 78.8 دهم دلار بوده که تقریبا مساوی هستند. هر چند حجم صادرات نفت نسبت به دولت قبل 50 درصد کاهش اما صادرات میعانات گازی بیش از 30 درصد افزایش داشته و نرخ تسعیر ارز نیز از هزار و 5 تومان در دولت گذشته به 2 هزار و 660 تومان در دولت یازدهم افزایش یافته است و این یعنی 2.7 دهم برابر.
وی ادامه داد: در نتیجه این مسئله نه تنها کاهش صادرات نفت را جبران کرده بلکه منابع خوبی را در اختیار دولت یازدهم قرار داده است. لذا نباید ناکارآمدی دولت را به کاهش درآمد نفتی ناشی از تحریم گره زنید و این مسئله توجیه باشد بر ضرورت اجرای برجام و تن دادن به زیاده‌خواهی‌های کشورهای 1+5.
عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: این موضوع را در کنار اقداماتی همچون برداشت غیرقانونی از صندوق توسعه ملی و ذخایر بانک مرکزی و نیز کمک‌های بلاعوض جهانی پساتحریم که اطلاعات آن هنوز به مجلس داده نشده و سایر موارد از این قبیل منابع خوبی را برای دولت فراهم کرده است. پس باید پاسخگویی عملکرد این منابع باشید.