kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۳۴۳
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸

اعتراض سازندگان انیمیشن به تبعیض جشنواره فجر(اخبار ادبی و هنری)

کارگردان‌های هشت انیمیشن حاضر در سی‌و‌چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر به تبعیض‌ این جشنواره اعتراض کردند.


در پی رفتار تبعیض‌آمیز اخیر مدیران سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر با عوامل آثار انیمیشن در جشنواره و عدم دعوت ایشان به مراسم افتتاحیه این رویداد سینمایی و همچنین کیفیت حضور این آثار در جشنواره سی و چهارم، تولیدکنندگان هشت انیمیشن با انتشار نامه‌ای سرگشاده به این رفتارها اعتراض کردند.
در بخشی از این نامه آمده است: «سال گذشته علي‌رغم بي‌مهري جشنواره سي‌وسوم، انيميشن «شاهزاده‌ روم» برخلاف پيش‌بيني‌ها، چندين برابر فيلم‌هايي فروخت که بازيگرانش روي فرش‌ها غلت مي زدند... با شروع نشست‌ها و اعلانات جشنواره کم‌کم نگران شديم، چراکه خبري از انيميشن، نحوه‌ داوري‌اش، هيئت داورانش، اکران‌هايش و دعوتنامه يا حتي کارت تردد در جشنواره نشد. حتي متوجه شديم 10 روز از تحويلDCPبرخي از کارهايمان گذشته ولي هنوز در کشوي لابراتوار خاک مي‌خورد! کم‌کم مفهوم نگاه ويژه را دانستيم، چون کلمه‌ ويژه دو لبه دارد. يعني از تمام سال‌هاي گذشته مهجورتر. اين است سال انيميشن! اين است توجه ويژه به صنعتي که چند ماه از اعاده‌ حيثيت سالن‌هاي سردش، با فروش چهار ميلياردي شاهزاده‌ روم مي‌گذرد. اهالي هشت انيميشن سينمائي حاضر در فجر، حتي شب گذشته در افتتاحيه‌ جشنواره هم سهمي نداشتند!»
امضا کنندگان این نامه هشت اثر انیمیشن حاضر در جشنواره فجر با عناوین «فهرست مقدس»، «ناسور»، «قلب خورشید»، «بازمانده»، «کله آهنی»، «در مسیر باران»، «پادشاه آب» و «نبرد خلیج فارس ۲» هستند که بدون داوری و مسابقه و با عنوان «نقاشی متحرک‌های روز سینمای ایران» در جشنواره حضور دارند.