kayhan.ir

کد خبر: ۶۶۹۵۰
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰

اخبار دانشگاه


بیانیه ۱۴ انجمن‌ اسلامی وابسته به دفتر تحکیم وحدت
دفاع رئیس‌جمهور از یک جناح سیاسی زیرپا گذاشتن قانون بود
۱۴ انجمن‌ اسلامی وابسته به دفتر تحکیم وحدت با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند: سخنان رئیس‌جمهور در دفاع از یک جناح سیاسی زیرپا گذاشتن قانون بود.
به گزارش تسنیم، این دانشجویان ضمن تاکید بر اینکه دولت باید قانوناً در انتخابات بی‌طرف باشد و فراجناحی عمل کند، نوشتند: مطابق قانون اساسی وظیفه احراز صلاحیت نهایی داوطلبان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بر عهده شورای محترم نگهبان است، لازم است همگان اعم از مسئولان دولتی و غیردولتی به ویژه شخص رئیس جمهور به قانون تمکین کرده و آن را فصل‌الخطاب بدانند. بدیهی است در هر نهاد و ارگانی امکان خطا وجود دارد، برای رفع این مشکلات احتمالی مجاری قانونی موجود است. هیچ کس از شخص رئیس جمهور گرفته تا جریانات سیاسی، حق توهین و تعیین تکلیف برای شورای نگهبان را نداشته و حق ندارند خود را فراتر از قانون بدانند.
دانشجویان با بیان اینکه متاسفانه عده‌ای معلوم‌الحال و وابسته به جریان برانداز فتنه 88، از مدت‌ها قبل حمله به شورای نگهبان را آغاز کرده‌اند، یادآور شدند: شوربختانه سخنان جناحی و بی‌اساس اخیر ریاست محترم جمهور نیز این پازل ضد انقلاب را تکمیل کرد. سخنانی خلاف شرع و قانون و اخلاق در دفاع از یک جناح سیاسی خاص (که در برهه‌های حساس عدم اعتقادش به اصل نظام را نشان داده است) و در جهت تضعیف نهاد قانونی شورای نگهبان!
در ادامه این بیانیه آمده است: دولت باید قانوناً در انتخابات بی‌طرف باشد و فراجناحی عمل کند ولی سخنان اخیر رئیس جمهور در دفاع از یک جناح سیاسی خاص زیر پا گذاشتن قانون بود. آقای رئیس اگر خدایی نکرده مجلسی مطابق میل شما و جناحی که به ناحق از آن طرفداری کردید شکل بگیرد باید گفت خدا به داد مردم برسد!».
14  انجمن اسلامی وابسته به دفتر تحکیم وحدت ضمن حمایت از شورای نگهبان، تضعیف این شورا را خیانت به اسلام، انقلاب و نظام دانستند و نسبت به جریان سیاسی خاصی که ناکارآمدی خود را در این سال‌ها نشان داده است و پیاده نظام‌های یکبار مصرف دولت ساخته انتخاباتی به نام تشکل دانشجویی، به رئیس‌جمهور هشدار دادند که مراقب باشید آتش آخرت را به ساختن دنیای دیگران نخرید. مراقب باشید تکمیل‌کننده پازل فتنه اکبر نباشید.

جریمه دانشجویان بدهکار به صندوق رفاه بخشیده می‌شود
جرایم بدهکاران به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به مناسبت دهه فجر بخشیده خواهد شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، صندوق رفاه دانشجویان در نظر دارد طرح تشویقی بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم بدهکاران به صندوق رفاه را به مناسبت دهۀ فجر (از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه) اجرا کند.
دانش‌آموختگان بدهکار می‌توانند با استفاده از این فرصت نسبت به پرداخت بدهی خود از طریق پورتال صندوق رفاه دانشجویان، بدون احتساب جریمه اقدام کنند.

برای شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی نمایندگان صورت می‌گیرد
رونمایی بسیج دانشجویی دانشگاه شریف از سایت «مجلس نما»
بسیج دانشجویی دانشگاه شریف به منظور شفاف‌سازی مواضع، هزینه‌های انتخاباتی، دارایی‌ها، مشاغل پیشین و هدایای کاندیداهای مجلس شورای اسلامی اقدام به رونمایی از سایت «مجلس نما» می‌کند.
به گزارش فارس، در این طرح کاندیدا‌های مجلس شورای اسلامی با امضای یک مرام‌نامه داوطلبانه متعهد می شوند اطلاعات مشخص شده در مرام‌نامه را به صورت داوطلبانه در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار دهند.
گفتنی است، در روز رونمایی از سایت مجلس نما که شنبه 10 بهمن‌ماه خواهد بود، از اطلاعات تعدادی از کاندیدا‌های مجلس دهم (نزدیک به 15 نفر) که تاکنون به طرح پیوسته‌اند رونمایی خواهد شد.