kayhan.ir

کد خبر: ۶۶۷۳۶
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶

اخبار دانشگاه


بازنشستگی اجباری استاد دانشگاه شهید بهشتی!
استاد دانشگاه شهید بهشتی در خصوص بازنشستگی اجباری‌اش در دانشگاه شهید بهشتی توضیحاتی ارائه کرد.
در توضیحات داود پرچمی به خبرگزاری دانشجوآمده است: این اقدام دانشگاه شهید بهشتی مبنی بر صدور حکم مغایر با قانون و بازنشستگی اجباری، در واکنش به تذکرات رسمی به رئیس دانشگاه درباره پذیرش اخراجی‌های جریان فتنه ۸۸ از دانشگاههای دیگر که در کمیته بررسی صلاحیت عمومی دانشگاه نیز رد شده و از نظر تخصصی نیز بی‌ارتباط با رشته تحصیلی گروه می‌باشند، استفاده از اساتید فاقد صلاحیت، حذف داوطلبان دکتری واجد شرایط علمی و ارزشی و گزینش افراد فاقد شرایط علمی اما همسو با مدیران دگر اندیش و غرب گرا بوده است. وی ادامه داد: من استادیار گروه جامعه شناسی دانشگاه شهید بهشتی و دارای ۵۵ سال سن و ۲۰  سال سنوات خدمت رسمی هستم، اما متاسفانه معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه  با بهانه جویی‌های غیراداری با صدور حکمی در تاریخ ۲۵/ ۶/ ۹۴ و تاریخ اجرای 1/7/۹۴ (در میانه ترم تحصیلی) بر خلاف قانون نسبت به بازنشستگی بنده اقدام نموده است. این در حالی است که هیچ‌یک از موارد استناد شده در ابلاغ مذکور شامل حال بنده نمی‌باشد و براین اساس ابلاغ صادره مغایر قانون است.گفتنی است، این روال در برخی دانشگاه‌های دیگر هم دیده شده که بعضاً از آن با اسم پروژه وزارت علوم برای حذف اساتید ارزشی یاد می‌شود.

دانشجویان شاهد و ایثارگر همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند
«علوم و تحقیقات» و سرپیچی از دستور میرزاده!
با توجه به بخشنامه میرزاده به واحدهای دانشگاه آزاد مبنی بر عدم ایجاد وقفه به هر بهانه‌ای در روند ثبت‌نام، ادامه تحصیل و امتحان دانشجویان شاهد و ایثارگر، واحد علوم و تحقیقات ثبت‌نام دانشجویان شاهد و ایثارگر را منوط به پرداخت بدهی از طرف بنیاد شهید کرده است.
به گزارش فارس، صبح روز شنبه سوم بهمن ماه بود که دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات برای انتخاب واحد به سایت دانشگاه مراجعه کردند اما با بسته بودن درگاه انتخاب واحد مواجه شدند. در همین خصوص دانشجویان برای اعتراض مقابل دفتر ریاست دانشگاه آزاد تجمع کردند که مسئولان دانشگاه مجبور شدند امکان انتخاب واحد را برای دانشجویان شاهد و ایثارگر فراهم کنند. مسئولان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات دلیل این اقدام را بدهی بنیاد شهید به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرده‌اند. البته مسئولان این دانشگاه مدعی هستند برای رفاه حال دانشجویان شاهد و ایثارگر امکان انتخاب واحد برای آنان بعد از ممانعت چند ساعته فراهم شده است.
این درحالی است که وقتی دانشجویان شاهد و ایثارگر برای انتخاب واحد به درگاه دانشگاه مراجعه می‌کنند با این اطلاعیه مواجه می‌شوند که « فایل ثبت نام شما بطور موقت جهت ثبت نام باز شده است. قطعی بودن ثبت نام شما پس‌از تعیین تکلیف شهریه توسط بنیاد شهید خواهد بود. درصورت عدم اجرای تعهد ثبت نام دانشجو کأن لم یکن تلقی خواهد شد!»

ثبت‌نام بازماندگان کارشناسی ارشد ناپیوسته از 3 اسفند
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بازماندگان از آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 95 از سوم اسفند می‌توانند، ثبت‌نام کنند.
حسین توکلی درباره ثبت نام بازماندگان کارشناسی ارشد ناپیوسته به خبرگزاری میزان گفت: به منظور مساعدت و همراهی با داوطلبانی که در مهلت مقرر نسبت به ثبت‌نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 95 اقدام نکرده‌اند،  از روز چهارشنبه سوم اسفند تا روز چهارشنبه 5 اسفندماه این دسته از متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.