kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۹۱۲
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰
آیت‌الله مکارم‌شیرازی تأکید کرد

از تمام ظرفیت‌ها برای تبلیغ دین استفاده شود

استاد درس خارج حوزه با اشاره به اینکه در شرایط کنونی نباید برای تبلیغ فقط به منبر اکتفا کرد و ضروری است که از همه ظرفیت‌ها بهره گرفت، گفت: برنامه‌های عزاداری نیز یکی از بهترین انواع تبلیغ دین است.


به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در نخستین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه ابراز داشت: یکی از مسائلی که اخیرا معمول شده است قرائت یک صفحه از قرآن کریم همراه با ترجمه بعد از اقامه نماز در مساجد است و باید چنین حرکتی تشویق شود.
وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی نباید برای تبلیغ فقط به منبر اکتفا کرد و ضروری است که از همه ظرفیت‌ها بهره گرفت، تصریح کرد: برنامه‌های عزاداری نیز یکی از بهترین انواع تبلیغ دین است.
آیت‌الله مکارم ‌شیرازی با اشاره به اینکه باید بر کتب درسی مدارس از سوی حوزه نظارت شود، اظهار داشت: باید این کتب مبلغ اسلام، تقوا و عقاید و احکام باشد.
استاد درس خارج حوزه بیان کرد: حوزه علمیه نباید از کتاب‌های دبستان، دبیرستان و دانشگاه غافل شود، همچنین حضور حوزه در صداوسیما کافی نیست و باید در این زمینه مطالبه کرد.
وی ضرورت توجه به کار تبلیغی در همه عرصه‌ها را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: باید حوزه‌های علمیه بر محتوای فیلم‌ها و رسانه‌های مکتوب نظارت داشته باشند.
آیت‌الله مکارم ‌شیرازی ادامه داد: تشویق به مطالعه از نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و نباید شاهد پایین بودن سرانه مطالعه در کشور باشیم.