kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۸۹۰
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳

کوتاه از انتخابات


بررسی صلاحیت‌های غیرعلمی
 برخی داوطلبان خبرگان آغاز شده است
ابراهیمیان، سخنگوی شورای نگهبان از آغاز بررسی صلاحیت‌های غیرعلمی برخی از داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری در این شورا خبر داد.
وی افزود: در حال حاضر هم صلاحیت علمی و هم سایر شرایط داوطلبان (صلاحیت‌های غیرعلمی) در دست بررسی است؛ چرا که برخی از داوطلبان چون وضعیتشان از جهت صلاحیت علمی روشن و محرز است، بررسی سایر شرایط آنها توسط اعضای شورای نگهبان آغاز شده و در دست انجام است.

ایرادات شورای نگهبان
 به دستگاه‌های رای‌گیری الکترونیک رفع شد
محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور گفت: وزارت کشور ایرادات شورای نگهبان به نرم افزار و سخت افراز دستگاه‌های الکترونیک انتخابات را رفع کرده و دستگاه‌ها ظرف امروز و فردا به شورا ارسال می‌شود.
وی افزود: ایرادات شورای نگهبان به نرم افزار و سخت افراز دستگاههای الکترونیک انتخابات رفع شده واین دستگاه‌ها ظرف امروز و فردا به شورا ارسال می‌شود.

اولین جلسه هم‌اندیشی احزاب و فعالان سیاسی برگزار می‌شود
احمد شریف رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب از برگزاری اولین جلسه هم‌اندیشی احزاب و فعالان سیاسی خبر داد و اظهار داشت: اولین جلسه هم‌اندیشی خانه احزاب روز دوشنبه در سالن یکصد نفری وزارت کشور برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: جلسه مذکور با موضوع «نقش احزاب در افزایش اعتماد عمومی و ضریب امنیت ملی» برگزار می‌شود.

سومین همایش ائتلاف اصولگرایان
«پس از تایید صلاحیت‌ها» برگزار می‌شود
حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان اظهار داشت: سومین همایش ائتلاف اصولگرایان «پس از تایید صلاحیت‌ها» به منظور تعیین و بررسی مصادیق برگزار می‌شود.
گفتنی است که اولین همایش شورای ائتلاف اصولگرایان نیز 10 دی با حضور همه طیف‌های جریان اصولگرا برگزار شد.

اخبار غیررسمی از تایید یک‌سوم ثبت‌نام‌شدگان
تسنیم به نقل از منابع غیررسمی گزارش داد «صلاحیت حدود یک‌سوم از ثبت‌نام‌کنندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی تأیید شد؛ بیش از ۹۰۰ نفر نیز در طول بررسی صلاحیت‌ها از کاندیداتوری انصراف داده‌اند.»
بر اساس این گزارش، از میان 12هزار و 123 نفری که برای نامزدی در انتخابات مجلس دهم ثبت‌نام کرده بودند، تاکنون بیش از 900 نفر در طول روند بررسی صلاحیت‌ها انصراف داده‌اند. این منابع غیررسمی می‌گویند از تعداد باقی‌مانده، حدود یک‌سوم ثبت‌نام‌کنندگان برای انتخابات اسفند صلاحیتشان احراز شده، یک‌سوم به‌طور قطعی صلاحیتشان برای این  انتخابات رد شده و یک‌سوم دیگر نیز تاکنون مشمول «عدم‌احراز» شده‌اند. این خبر هنوز از سوی مقامات رسمی تأیید نشده و در حد یک گمانه‌زنی از طریق کسب اطلاع از منابع غیررسمی است.