kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۸۷۳
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
گلوبال ریسرچ:

آمریکا در سال 2015 ،۲۳ هزار بمب بر سر مسلمانان ریخته‌است

یک پایگاه تحلیلی آمریکایی اعلام کرد، آمریکا در سال ۲۰۱۵، بیش از ۲۳هزار بمب به کشورهای مسلمان جهان پرتاب کرده است.


به گزارش فارس، پایگاه تحلیلی «گلوبال ریسرچ» در گزارشی به تناقضی که در اعطای جایزه صلح نوبل وجود دارد اشاره کرد و نوشت که در سال 2015، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا که خود برنده جایزه صلح نوبل است، 23 هزار و 144 بمب به سمت کشورهای مسلمان جهان پرتاب کرده است. «میکا زنکو» از پژوهشگران شورای روابط خارجی آمریکا اخیرا تعداد بمب‌هایی که آمریکا به سمت کشورهای دیگر پرتاب کرده را مورد ارزیابی قرار داده و دریافته که در سال 2015، آمریکا حدود 23 هزار و 144 بمب به عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، یمن و سومالی پرتاب کرده است که اکثریت جمعیت این کشورها را مسلمانان تشکیل می‌دهند.
این گزارش به تفکیک نشان می‌دهد که آمریکا در زمان مذکور، 22 هزار و 110 بمب بر سر مردم عراق و سوریه، 947 بمب بر سر مردم افغانستان، 11 بمب بر سر مردم پاکستان، 58 بمب بر سر مردم یمن و 18 بمب بر سر مردم سومالی ریخته است. گلوبال ریسرچ با اشاره به این آمار و ارقام و ادعاهایی که آمریکا در توجیه این حملات می‌آورد تاکید می‌کند که «ظاهرا پرتاب این بمب‌ها چندان تأثیری بر تروریست‌ها نداشته است به طوری که آمریکا 947 بمب در سال 2015 به افغانستان پرتاب کرده اما با این حال، طالبان در مقایسه با سال 2001، کنترل مناطق بیشتری از این کشور را برعهده دارد!
دیروز نیز عربستان برای نخستین بار اعتراف کرد آمریکا و انگلیس در بمباران یمن نقش دارند. وزیر خارجه عربستان حتی این را هم گفت که افسران آمریکایی و انگلیسی در مرکز فرماندهی عملیات جنگ یمن حضور دارند.