kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۸۶۵
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
هر دم از این باغ بری می‌رسد

جهاد اسلامی: در تجاوز بعدی اسرائیل به غزه مرتجعین عرب مشارکت می‌کنند

یکی از رهبران جهاد اسلامی تصریح کرده که صهیونیست‌ها این‌بار با حمایت کشورهای مرتجع عرب در تدارک حمله جدید به غزه هستند.


«خضر حبیب»، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد، «ما پیش‌بینی می‌کنیم حمله جدیدی از سوی دشمن صهیونیستی پیش‌رو داشته باشیم و این حمله با حمایت برخی از کشورهای مرتجع عرب صورت خواهد گرفت.»
اظهارات «خضر حبیب» در شرایطی صورت می‌گیرد که اخیرا برخی از سران کشورهای عرب منطقه برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی رقابت‌های خود را آغاز کرده‌اند.
 هرچند بسیاری از این کشورها در خفا روابط گسترده‌ای با رژیم صهیونیستی دارند اما تاکنون جرات نکرده‌اند این روابط را رونمایی کنند. دلیل مهم آن هم ترس از مردم کشور خودشان است که احتمال می‌دهند با واکنش منفی آنها روبه‌رو شود.
یکی دیگر از دلایلی که باعث شده این روابط پشت پرده باقی بماند ترس از جهان اسلام است. بسیاری از کشورهای جهان اسلام با رژیم صهیونیستی هیچ ارتباطی ندارند و حتی در جبهه مقاومت اسلامی مقابل رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کنند.
ایران، عراق، سوریه، لبنان، پاکستان، افغانستان و چندین کشور دیگر اسلامی رابطه‌ای با رژیم صهیونیستی ندارند و این رژیم را دشمن درجه یک جهان اسلام می‌دانند با این وجود اما مصر پس از روی کار آمدن انور سادات و قرارداد کمپ دیوید با رژیم صهیونیستی رابطه برقرار کرد.
چندی پیش امارات متحده عربی نیز مجوز افتتاح یک دفتر نمایندگی دیپلماتیک رژیم صهیونیستی را در ابوظبی صادر کرد و دولت قطر هم برای بازگشایی مجدد دفتر نمایندگی اسرائیل در خاک کشورش اعلام آمادگی کرد. روابط پشت پرده بحرین و عربستان با رژیم صهیونیستی نیز بر کسی پوشیده نیست و این رژیم با ترکیه نیز روابط خوبی دارد. چندی پیش «انور العشقی» مشاور سابق دولت عربستان گفت که 22 کشور عربی و 20 کشور اسلامی آماده عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند و فقط منتظر موافقت این رژیم با طرح صلح عربی هستند.
گفتنی است در اولین تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه در دسامبر 2008 که 22 روز طول کشید هزاران نفر به شهادت رسیده یا مجروح شدند.
در تجاوز نظامی تابستان گذشته که به جنگ 51 روزه معروف شد نیز بیش از 2000 شهروند فلسطینی که اکثر آنها غیرنظامی بودند به شهادت رسیدند و بیش از 10 هزار نفر دیگر زخمی شدند.
ادامه جنایات علیه فلسطینی‌ها
نظامیان صهیونیست در ادامه جنایت‌های خود علیه فلسطینیان در جریان درگیری‌ها در شرق اردوگاه «البریج» واقع در مرکز غزه دو فلسطینی را شهید و 10 نفر دیگر را زخمی کردند.
به گزارش تسنیم، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که روز جمعه «محمد ابوزاید» 18 ساله در جریان درگیری در شرق البریج هدف اصابت مستقیم گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و به شهادت رسید.
همچنین یک شهروند دیگر به نام «محمد مجدی قیطر» از ساکنان شهر خان یونس هدف اصابت گلوله نظامیان رژیم اشغالگر قرار گرفت و به شهادت رسید. با این دو شهید تعداد شهدای انتفاضه قدس در جریان 107 روز انتفاضه به 162 نفر رسید.