kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
به یاد سردار شهید «غلامشاه ذاکری»

خبر شهادت خود را به همرزمان داده بود(حدیث دشت عشق)


شهید «غلامشاه  ذاکری» 25 بهمن ماه سال 1339 در جزیره قشم دیده به جهان گشودند. خانواده او که متولی امور مسجد و حسینیه علی ابن ابیطالب(ع) که اولین ملجا و پناهگاه شیعیان در شهر قشم است، روح او را با عشق به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) آشنا ساختند.
آمادگی جسمانی و نشاط خود را در بین دیگر همسالان و دوستان حفظ نموده و از طرفی ورزش را وسیله‌ای برای ایجاد الفت بین جوانان شیعه و سنی قرار داده بود.
او سال  62  با  شرکت در عملیات  خیبر توانست  روحیه  شهادت‌طلبی و ایثار را در خود بارور سازد. سال 63 معاون سپاه قشم شد و پس از آن به عنوان پنجمین فرمانده سپاه در جزیره قشم توانست ایفای مسئولیت کند.
بی تابی او در دوری از جبهه وصف ناپذیر بود. بالاخره به هر صورتی که بود توانست فرمانده سپاه استان را راضی کند که به جبهه برود.
ریاست ستاد گردان 422 یا زهرا(س)، (از گردان‌های خط شکن لشکر ثارالله)، مسئولیت جدید «غلامشاه» در جبهه بود هر چند که خود او عنوان یک رزمنده غواص را بیشتر دوست داشت.
به گفته یکی از همرزمان، ابتکار ساخت اشنوگرد با توپ پینگ پنگ توسط «غلامشاه» مطرح گردید که بعدها توسط دیگر لشکرها نیز مورد تقلید قرار گرفت. از دیگر کارهایش نامگذاری مستعار خود به عنوان مصطفی در روز عید مبعث بود که او را در جبهه به این نام می‌شناختند.
پس از چند ماه تمرین در آب‌های اروند، آن هم در زمستان، بچه‌ها خود را برای عملیات کربلای 4 آماده کرده بودند، اما او خود را  در اصل، برای شهادت آماده کرده بود. او حتی در شب عملیات خبر شهادت خود را به همرزمانش داده بود. او در 4 دی ماه 65 درجزیره ام الرصاص به آرزوی دیرینه‌اش رسید.