kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۸۶۱
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰

اخبار کوتاه از فوتبال


اعلام برنامه کامل جام شهدا
جلسه هماهنگی جام شهدا با حضور مسئولان سازمان لیگ و نمایندگان باشگاه‌ها و مدیرکل تربیت بدنی بنیاد شهید برگزار شد.جلسه هماهنگی برگزاری جام شهدا دیروز با حضور مهدی تاج رئیس سازمان لیگ، غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات، اسلام کریمی مدیر کل ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امورایثارگران، محمود خوردبین سرپرست پرسپولیس، علی شجاعی سرپرست تیم ذوب آهن، خازنی نماینده باشگاه صبا برگزار شد و در پایان این نشست برنامه کامل مسابقات جام شهدا به شرح زیر اعلام شد:*جمعه 2 بهمن ماه:پرسپولیس- سایپا(افتتاحیه جام- ساعت 15)*شنبه 3 بهمن:ذوب آهن- صبای قم(ساعت 15)*روز پنجم بهمن ماه دیدار رده‌بندی ساعت 15*روز ششم بهمن ماه دیدار نهایی جام شهدا(ساعت برگزاری فینال متعاقبا اعلام خواهد شد) تمامی دیدارها در ورزشگاه شهدای شهرقدس انجام می‌شود.

افشارزاده از سفر بازگشت
بهرام افشارزاده سرپرست باشگاه استقلال که برای کار شخصی به آمریکا رفته بود بامداد دیروز به تهران بازگشت.افشارزاده بلافاصله بعد از  بازگشت از سفر دیروز همراه مقداد نجف نژاد رئیس هیئت مدیره استقلال برای جلسه در شهرداری بابت اینکه از بین ورزشگاه‌های امام رضا و شهید کاظمی کدام به استقلال و پرسپولیس برسد حضور پیدا کرد.یکی دیگر از دغدغه‌های افشارزاده با بازگشت از سفر مشکلات مالی بازیکنان است. مطلبی که باعث شده بود تا هفته گذشته بازیکنان تیم نسبت به این مسئله معترض شوند.

اسامی برترین داوران 5 ماه برگزار شده لیگ اعلام شد
اسامی بهترین داوران 5 ماه لیگ برتر در مراسم تقدیر از داوران اعلام شد.در مراسم تقدیر از برترین‌های داوری اسامی 5 داور برتر قضاوت‌کننده در ماه‌های نیم‌فصل لیگ برتر اعلام شد که به این ترتیب محسن ترکی برترین داور در ماه نخست شد و اسامی سایر داوران به شرح زیر است:*ماه اول: محسن ترکی*ماه دوم: محسن قهرمانی*ماه سوم: شاهین حاجی‌بابایی*ماه‌ چهارم: محسن ترکی*ماه پنجم: محسن قهرمانی. به هر یک از این داوران 2 سکه با یک لوح یادبود اهدا شد.همچنین محسن ترکی به عنوان برترین داور نیم‌فصل انتخاب شد که 3 سکه از سوی کفاشیان دریافت کرد.

پرسپولیس پس از ۲ مسابقه به اردو می‌رود
تیم فوتبال پرسپولیس پس از دو بازی پیاپی دوستانه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه، راهی اردو خواهد شد.تیم فوتبال پرسپولیس پس از یک روز استراحت، امروز در دیداری دوستانه از ساعت 15 در زمین پیکان برابر این تیم به میدان خواهد رفت.سرخپوشان همچنین فردا از ساعت 16 در ورزشگاه درفشی‌فر میزبان تیم پاراگ خواهند بود.همچنین برانکو ایوانکوویچ شاگردان خود را از روز دوشنبه تا روز جمعه به اردو خواهد برد و سرخپوشان در هتل المپیک مستقر خواهند شد.

کفاشیان هفته آینده به قطر می‌رود
علی کفاشیان قرار است سه‌شنبه هفته آینده (6 بهمن) راهی کشور قطر شود. هدف کفاشیان از این سفر حضور در اجلاس کنفدراسیون فوتبال آسیا و همچنین تماشای بازی‌های تیم امید در مسابقات زیر 23 سال آسیا و انتخابی المپیک 2016 ریوست.رئیس فدراسیون کشورمان در اجلاس AFC قصد دارد در خصوص واکنش‌های اخیر کشور عربستان درباره عدم حضور تیم‌های باشگاهی این کشور در ایران که چند روز قبل از طریق رسانه‌ها مطرح شده بود، با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا مذاکره کند.

محرومیت جهانبازی از قضاوت در لیگ برتر
رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: جهانبازی به دلیل آنکه نتوانسته تست‌های آمادگی جسمانی را با موفقیت پشت سر بگذارد نمی‌تواند قضاوت کند. فریدون اصفهانیان در حاشیه مراسم تجلیل از داوران لیگ برتر در خصوص اینکه تکلیف جهانبازی به دلیل پاس نکردن تست‌های آمادگی جسمانی چه می‌شود، گفت: جهانبازی به دلیل آنکه نتوانسته تست‌های آمادگی جسمانی را با موفقیت پشت سر بگذارد در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر دیگر نمی‌تواند قضاوت کند.

استقلال به رئیس فدراسیون فوتبال نامه زد
باشگاه استقلال بابت پرداخت نشدن پول تونی کاروالیو به پرداخت ۴۷ هزار دلار جریمه نقدی محکوم شده است. این جریمه در شرایطی شامل حال استقلال شده است که مدیران این تیم برای اینکه این پرونده دیرتر به جریان بیفتد با فیفا در ارتباط بودند اما این نامه نگاری‌ها هم اثرگذار نبود و سرانجام کمیته انضباطی فیفا چند روز پیش به باشگاه استقلال نامه محکومیت و جریمه را ارسال کرد.در این حکم آمده است که استقلال باید مبلغ ۴۷ هزار دلار پرداخت کند. مسئولان این باشگاه هم برای حل شدن این مسئله بلافاصله به علی کفاشیان نامه‌ای زدند مبنی بر اینکه از محل درآمدهای استقلال پول این بازیکن را پرداخت کنند.استقلالی‌ها منتظر پاسخ فدراسیون هستند تا در هفته جاری این معضل را پشت سر بگذارند.