kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۸۵۳
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹
معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد

برنامه ریزی برای افزایش 9 میلیون تن تولیدات کشاورزی در کشور

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی از برنامه‌ریزی برای افزایش 9 میلیون تنی انواع تولیدات کشاورزی در کشور خبرداد.


به گزارش ایرنا، «حسن رکنی» بعد از ظهر دیروز در حاشیه بازدید از موسسه علوم دامی کشور مستقر در کرج با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف تحقیقاتی برای بهبود کمی و کیفی محصولات کشاورزی گفت: یکی از بزرگترین طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقا کمی و کیفی محصولات کشاورزی در جنوب کشور آغاز شده است.
وی  درباره طرح افزایش تولید 9 میلیون تنی محصولات کشاورزی گفت: این افزایش تولید در قالب طرح 550 هزارهکتاری احیای اراضی خوزستان در جنوب کشور انجام و کشت‌های جدیدی در آن اجرایی می‌شود. معاون وزیر جهاد کشاورزی به طرح‌های دیگری همچون استفاده از محصولات فرعی همانند پوست پسته اشاره کرد واظهار داشت: در سال جاری به صورت پایلوت اقدامات اجرائی استفاده از این محصول فرعی به میزان حدود 500 هزار تن پوست پسته آغاز شد وقراراست تا برای نخستین بار بخشی از این پوست‌های پسته را به شکل سیلو در واحدهای تولیدی استفاده کنیم.
رکنی به فعالیت‌هایی در بخش زنبور عسل نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری برای نخستین بار تولید ملکه زنبور عسل به شکل تجاری در کشور انجام شد که به واحدهای تولید‌کننده زنبور عسل ملکه فرستادیم تا بخشی از نیازهای تامین ملکه در کلونی‌های مختلف در سطح کشور را پوشش دهیم.
وی افزود: در سال جاری 3 هزار ملکه در سطح این واحدها توزیع شد و امیدواریم این میزان به سرعت گسترش یابد.
رکنی در ارتباط با تولید گوشت قرمز گفت: در یکسال گذشته 780 هزارتن گوشت قرمز در کشور تولید شد که امیدواریم در سال جاری به میزان تولید بیش از 800 هزار تن برسیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در حوزه تولیدات طیور نیز بیان داشت: سال گذشته حدود 150 هزار تن تخم مرغ و مرغ صادرات داشتیم و امیدواریم امسال بازارهای جدیدی همچون روسیه را به بازارهای صادرکننده این محصولات کشورمان اضافه کنیم.
وی به صادرات 650 هزار تنی انواع لبنیات ایران به خارج از کشور اشاره کرد، گفت: این میزان صادرات محصولات لبنیاتی در تاریخ کشورمان بی‌نظیر بود و امیدواریم در این حوزه نیز افزایش داشته باشیم.