kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۸۴۴
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
شرکت ابتکار در جشنواره شعر

آلودگی هوا همچنان ادامه دارد

سازمان هواشناسی از ادامه آلودگی هوا تا روز سه‌شنبه در شهرهای صنعتی و پر جمعیت خبر داد.


بنا بر اطلاعیه این سازمان، بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده پایداری جو و سکون هوا تا روز سه‌شنبه در اکثر نقاط کشور است که موجب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی  به ویژه در شهرهای صنعتی و پر جمعیت از جمله تهران، کرج، اراک، اصفهان، مشهد، تبریز و رسیدن به سطح ناسالم برای تمام افراد خواهد بود.
 بنا بر این پیش‌بینی سه‌شنبه به سبب عبور موجی از شمال غرب و غرب کشور، تا حدی از میزان غلظت آلاینده‌ها در این نواحی کاسته می‌شود ولی سایر مناطق ذکر شده همچنان با افزایش غلظت آلاینده‌ها مواجه خواهند بود، لذا طی این مدت به سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی توصیه می‌شود از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.
هوای تهران برای پنجمین روز
 در شرایط ناسالم
روز گذشته هوای تهران برای پنجمین روز در شرایط ناسالم قرار داشت.
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: در 24 ساعت منتهی به 8 صبح دیروز ایستگاههای شهرداری منطقه 15 و پارک شکوفه هر دو با شاخص 164 آلوده‌ترین مناطق تهران و ایستگاه‌های گلبرگ(منطقه 8) با شاخص 64 و شهرداری منطقه 2 با شاخص 78 نیز مناطق کمتر آلوده تهران بودند.
به گزارش ایرنا، همچنین رئیس اداره پیش‌بینی و پیش آگاهی جوی اداره کل هواشناسی استان تهران  گفت: ماهواره‌های پیش‌بینی هواشناسی نشان می‌دهد که هیچ سامانه بارشی در حال ورود به استان تهران نیست و به نظر می‌رسد حداقل در هفته جاری خبری از بارش برف و باران در استان به ویژه کلانشهر تهران نباشد.
شرکت ابتکار در جشنواره شعر
در حالی که آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت ادامه دارد، رئیس سازمان محیط زیست کشور در جشنواره شعر شرکت خواهد کرد.
به گزارش تسنیم، جشنواره ملی شعر انسان و طبیعت ۲۹ دیماه با حضور معصومه ابتکار در شیراز برگزار می‌شود.
گفتنی است در شرایط فعلی که مردم در شهرهای مختلف  با آلودگی هوا دست به گریبان هستند و چشم انتظار مسئولان به خصوص رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست برای ارائه طرح و چاره‌ای اساسی برای رهایی از این مشکل  به سر می‌برند، مشخص نیست آیا اساسا مسئله آلودگی هوا دغدغه اصلی این مسئولان است یا با شرکت در جشنواره شعر به فکر حل مشکل هستند.