kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۸۴۲
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰
خواب سنگین محیط زیست

جولان غارتگران حیات وحش در فضای مجازی(از دریچه فضای مجازی )

تصاویر منتشر شده از کشتار حیات وحش که تا چندی پیش اختصاص به تیم‌های حرفه‌ای شکار آمریکایی و اروپایی داشت که در قالب تورهای شکار مجوزدار به کشور وارد می‌شدند، اکنون گسترش محسوسی یافته است.


 فضای مجازی انگیزه‌ای مضاعف برای به رخ کشیدن مهارت و قساوت در میان شکارچیان به وجود می‌آورد و این موضوع در ماه‌های اخیر صورت «عمومی» و سازمان‌یافته‌تر پیدا کرده به نحوی که یکی از صفحات اینستاگرام به آلبومی دردناک از تصاویر قلع و قمع حیات وحش کشورمان  بدل شده است.
به گزارش فارس، در این صفحه مجموعه‌ای از تصاویر شکار با ذکر مشخصات متخلف، محل تخلف و بعضا به همراه پلاک خودرو، که خود به تنهایی گواه بی‌تفاوتی سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به غارت منابع ملی کشور است، در دید عموم قرار گرفته است.
گفتنی است لابی شکار در ایران از جانب برخی از کلان سرمایه‌داران دوره منحوس پهلوی همچون خانواده فرمانفرماییان، مراد طاهباز و انجمن میراث ایران و برخی دیگر از مراکز مستقر در انگلیس و آمریکا مدیریت می‌شود که پیش از این کیهان به طور گسترده به افشای آن پرداخته است. آنچه در این میان حقیقتا جای تامل و تاسف دارد همکاری معصومه ابتکار با برخی از مراکز متعلق به لابی مذکور در پروژه به اصطلاح «صیانت از یوزپلنگ ایرانی» است!فروش مجوز شکار برخی از گونه‌های در معرض خطر ایرانی به شکارچیان شهیر خارجی و ایرانی تحت عنوان برنامه تامین بودجه صیانت از محیط زیست ایران نیز از مسائلی است که لازم است مردم در جریان آن قرار گیرند. پرونده مضحکی که در قالب آن آژانس‌های شکار اقدام به فروش قانونی مجوز شکار قوچ و خرس و گرگ و هوبره ایرانی به متمولین اروپایی و آمریکایی و شیوخ ثروتمند عرب منطقه می‌کنند و تصاویر فجایع زیستی آفریده شده به دست آنها چندی بعد در فضای مجازی منتشر می‌شود. گفتنی است سازمان محیط زیست تاکنون در برابر افشای زوایای قانونی این پرونده هولناک سکوت کرده است!