kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۸۳۸
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰
دریافت هزینه یک میلیاردی یک مدرسه از خانواده‌ها!

معاون وزیر: مدارس هیئت امنایی نباید از خانواده‌ها هزینه بگیرند

رئیس سازمان مدارس غیردولتی با اعلام اینکه مدارس هیئت امنایی نباید با دریافت کمک‌های مالی از خانواده‌ها اداره شوند، گفت: در بازرسی‌ها مشخص شد که یک مدرسه مبلغی معادل یک میلیارد تومان بابت فوق برنامه از خانواده‌ها دریافت کرده است.


مرضیه گُرد اظهار داشت: رویکرد اصلی در این مدارس تأمین اعتبارات از سوی هیئت امناست و نباید از خانواده‌ها هزینه اخذ شود و تلاش می‌کنیم تا روند حاکم بر این مدارس را اصلاح کنیم.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی خاطرنشان کرد: هیئت امنای مدرسه باید مسایل مالی را حل کنند و فشاری بر دوش خانواده‌ها نباشد. کمیته نظارت و کیفیت‌بخشی به مدارس هیئت امنایی تشکیل شده است و در پایان هر سال تحصیلی این مدارس را ارزیابی می‌کند.
گُرد گفت: هر مدرسه‌ای که نتواند کیفیت را افزایش دهد باید به وضعیت قبل بازگردد و مدیر مدرسه موظف است تا وضعیت مدرسه را عادی اعلام کند.وی افزود: هم اکنون برخی مدارس هیئت امنایی تحت عنوان فعالیت‌های فوق برنامه از مردم هزینه دریافت می‌کنند اما ما تأکید داریم بدون اتکا به خانواده‌ها و دریافت هزینه از آنها مدرسه را اداره کنند.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی بیان کرد: در ارزیابی‌ها مشخص شد، دریافتی برخی مدارس هیئت امنایی از خانواده‌ها بسیار اندک است اما یک مدرسه نیز هزینه یک میلیاردی از خانواده‌ها اخذ کرده است(!) همچنین برخی از مدارس هیئت امنایی که کیفیت خود را افزایش نداده‌اند در آستانه لغو مجوز و تبدیل به وضعیت عادی قرار گرفته‌اند.
گُرد با اشاره به حضور نمایندگان شهرداری و سازمان مدیریت در جلسات شورای آموزش و پرورش، مطرح کرد: اگر بندهای قانونی درآمدزایی برای آموزش و پرورش محقق شود، بسیاری از مشکلات مدارس حل می‌شود.
به گزارش فارس، وی در خصوص سهم آموزش و پرورش از درآمد شهرداری‌ها، عنوان کرد: این موضوع یک قانون است اما در برخی استان‌ها برای تحقق آن با مشکل مواجه هستیم. در بسیاری از مناطق با استفاده از این درآمد می‌توانیم توانایی بالایی داشته باشیم و هزینه‌های نوسازی مدارس را پرداخت کنیم. در شش ماه اخیر 42 میلیارد تومان از محل درآمد شهرداری‌ها وصول شده است.