kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۸۳۴
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹

قحطی در جنوب پاکستان

خشکسالی و قحطی که بیش از چهار سال است بر مناطق کویری جنوب شرق پاکستان از جمله منطقه «تهرپارکر» سایه افکنده، تشدید شده و در دو هفته اخیر 67 کودک را به کام مرگ فرستاده است.


به گزارش رسانه‌های پاکستان، صدها کودک نیز براثر سوءتغذیه در بیمارستان‌ها بستری هستند.
در سال گذشته نیز بیش از 300 کودک در این منطقه براثر قحطی و خشکسالی شدید و سوءتغذیه جان خود را از دست دادند. بیشتر قربانیان کودکان زیر هفت سال هستند.
منطقه تهرپارکر در نقطه‌ای دورافتاده در منطقه مرزی پاکستان با هند، در جنوب شرقی‌ترین نقطه این کشور واقع شده و به دلیل دور افتاده بودن و محروم بودن با وجود مشکلات فراوان، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
در مجموع، از زمان آغاز خشکسالی شدید در مناطق جنوب شرقی ایالت سند، تاکنون نزدیک به یک هزار نفر بر اثر سوءتغذیه و بیماری‌های ناشی از آن جان باخته‌اند که حدود نیمی از آن‌ها کودکان زیر هفت سال بودند.
به نظر می‌رسد آمار تلفات خشکسالی در سال جاری نسبت به سه سال گذشته افزایش یابد.
در ماه‌های گذشته گزارش‌های مختلفی مبنی بر انجام اقداماتی از سوی دولت و ارتش پاکستان برای کمک به قحطی زدگان منتشر شد اما با وجود این اقدامات، ساکنان منطقه تهرپارکر ایالت سند همچنان از کمبود شدید آب و مواد غذایی رنج می‌برند.
آمار مرگ و میر ناشی از خشکسالی در پاکستان نشان می‌دهد، بعد از تروریسم، خشکسالی مهمترین عامل جان باختن مردم در این کشور محسوب می‌شود.