kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۵۰۶
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳

لالجین نامزد ثبت در فهرست شهرهای خلاق جهان شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: لالجین نامزد ثبت در فهرست شهرهای خلاق جهان در سال 2016 شد.

همدان - خبرنگار کیهان:

ریحان سروش مقدم افزود: در راستای تصویب شهر خلاق جهان توسط سازمان یونسکو، اصفهان و تبریز در سال 2015، در فهرست شهرهای خلاق جهان به ثبت رسیدند.
وی ادامه داد: برای سال 2016 نیز، شهر لالجین به عنوان نامزد ثبت در فهرست مذکور معرفی شده است تا نام شهر سفال ایران به شهر سفال جهان ارتقاء پیدا کند.
سروش مقدم یادآور شد: برای جهانی شدن لالجین و عملی شدن ثبت آن به عنوان شهر خلاق جهان، لازم است تا شرایط و ویژگی‌های مختلفی برای آن فراهم شود که داشتن بافت شهری، ساخت دهکده گردشگری، رونق کسب و کار و اعزام هنرمندان برای مباحث هنری به نقاط مختلف از جمله آنهاست.
وی تاکید کرد: همچنین برگزاری جشنواره جهانی دو سالانه سفال لالجین باید در این شهر تثبیت شود که در نظر داریم اولین دوره آن را سال آینده با حضور هنرمندان کشورهای مختلف برگزار کنیم.
سروش مقدم اعلام کرد: به زودی سفال لالجین استاندارد ویژه خود را نیز دریافت خواهد کرد.
وی در ادامه اظهار داشت: در سال 2017 نیز قرار است ثبت جهانی یکی از اماکن تاریخی یا طبیعی استان انجام شود که سه اثر غار علیصدر، تپه‌های هگمتانه و مجموعه تاریخی دستکند ارزانفود را به عنوان کاندیدای ثبت معرفی کرده‌ایم.
وی افزود: موافقت سازمان میراث فرهنگی کشور با برپایی جشنواره بین‌المللی فیلم با موضوع هگمتانه نیز گرفته شده که امیدواریم به زودی شاهد برگزاری آن در همدان باشیم.